مخابرات

سخنگوی شرکت مخابرات گفت: در صورتی که وزارت ارتباطات تشخیص دهد، بخشی از مبلغی که در قبض‌های این دوره تلفن ثابت اعمال شده به مردم بازگردانده خواهد شد.

طی ماه‌های گذشته به دنبال درخواست شرکت مخابرات مبنی بر لزوم افزایش تعرفه تلفن ثابت، از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اینگونه مصوب شد که در قبض‌های تلفن در نقاط روستایی معادل ۲۰۰ دقیقه و در نقاط شهری معادل ۳۳۰ دقیقه مکالمه در نظر گرفته شود.

اما ظاهرا در این مصوبه قرار بر آن بوده که این رقم‌ها برای خط‌هایی که فاقد کارکرد بوده‌اند اعمال شوند، اما در قبوض جدید تلفن ثابت چنین رقمی برای تمام مشترکان در نظر گرفته شده است، موضوعی که در نهایت تذکر وزیر ارتباطات را به دنبال داشته و محمود واعظی درباره‌ی آن اینگونه اعلام کرد که از رگولاتور خواسته است این موضوع را پیگیری کند تا در حق مشترکان و مردم اجحاف نشود.

داوود زارعیان در خصوص این موضوع توضیح داد: همان‌طور که از قبل هم اشاره شده حدود ۱۳ سال است که شرکت مخابرات باوجود افزایش چندین برابری هزینه‌ها که طبق برآورد حداقل ۶.۵ برابر بوده، هیچ‌گونه افزایش تعرفه‌ای نداشته است.

سخنگوی شرکت مخابرات در عین حال عنوان کرد: علاوه بر این براساس سیاست‌های وزارت ارتباطات مبنی بر توسعه تلفن ثابت، شرکت مخابرات طرحی ارائه کرده که طبق آن لازم است در مدت چهار سال ۷۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت دهد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به روند جهانی تعرفه‌گذاری تلفن ثابت پیشنهاداتی برای تغییر تعرفه به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال کردیم که مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت اعمال مبلغی به عنوان حداقل کارکرد در قبوض در نظر گرفته شد.

زارعیان افزود: براین اساس با انجام هماهنگی‌های لازم با رگولاتور قرار بر آن بود که در این دوره چنین رقم‌هایی اعمال شود، اما اکنون ظاهرا سوء‌برداشت‌هایی در این حوزه وجود دارد که در نهایت ما در این خصوص با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات در حال مذاکره هستیم و  هر تصمیمی که از سوی این مراجع گرفته شود اجرایی کرده و اگر بنا بر در نظر گرفتن حداقل کارکرد تنها برای خط‌های بدون استفاده باشد، مابه‌التفاوت سایر مشترکان را در قبض‌های بعدی به آنها باز خواهیم گرداند.

سخنگوی شرکت مخابرات در ارتباط با بحث جابه‌جایی تلفن‌های ثابت که به گفته وزیر ارتباطات مدتی است با مشکل مواجه شده و گفته می‌شود امکان آن نیست، نیز توضیح داد: اگر مشترکی قصد جابه‌جایی خط خود را داشته باشد در صورتی که از نظر فنی این امکان وجود داشته باشد، ما با دریافت هزینه‌های تعیین شده در مصوبه ۲۰۵ رگولاتور این کار را انجام خواهیم داد، اما اگر برای نقطه‌ای امکان جابه‌جایی وجود نداشته باشد، فرد می‌تواند برای دریافت خط جدید ثبت نام کند. اما در هر صورت ما به هیچ عنوان مشترکی را مجبور به فروش خط خود نخواهیم کرد.

زارعیان در پایان در ارتباط با مبلغی که تحت عنوان «معوقه مبلغ ثبت نام تلفن» در برخی قبوض اعمال شده بود نیز یادآور شد: این رقم تنها مشمول افرادی می‌شد که برای دریافت خط‌های جدید ثبت‌نام کرده بودند و طبق مصوبه ۲۰۵ رقمی ۱۰ هزار تومانی برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده بود. البته اکنون تفسیری که در این خصوص وجود دارد حالت دوگانه دارد، چرا که مسوولان وزارت ارتباطات تاکید دارند ثبت‌نام در مخابرات شامل این هزینه‌ها نمی‌شود، اما به هر صورت این رقم در قبض‌های بعدی به این دسته از مشترکان بازگردانده خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نرخ مکالمه اربعین امسال دقیقه‌ای ۵۵۰ تومان تعیین شده که به اپراتورها ابلاغ خواهد شد.

محمدجواد آذری جهرمی اظهار داشت: نرخ مکالمه اربعین امسال دقیقه‌ای 550 تومان تعیین شده که به زودی به اپراتورها ابلاغ می‌شود.

 معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه تعرفه 550 تومان برای تماس‌های خروجی (از اپراتورهای ایرانی) است، گفت: سال گذشته این نرخ حدود هزار تومان بوده است.

 

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

آیا آسان پرداخت با قرعه کشی سر کاربرانش کلاه می گذارد؟

همه با شرکت های پرداخت الکترونیک آشنا هستیم. شرکت هایی که با کدهای موبایلی پرداخت اناوع قبض، خرید شارژ و ... را برای ما آسان کرده اند.
 از آنجا که این شرکت ها درآمد های زیادی از حجم انبوه تراکنش های کاربران خود کسب می کنند معمولا اقدام به برگزاری قرعه کشی و مسابقه با جوایز قابل توجه بین کاربران خود می کنند. قرعه کشی در اصل چیز خوبی است اما این موضوع زمانی بد می شود که ندانیم آیا واقعا این قرعه کشی ها واقعا انجام می شوند یا صوری و فقط جهت جذب تراکنش بیشتر هستند. موضوع زمانی بدتر می شود که بتوان این موضوع را به سادگی تست کرد. موضوع زمانی خیلی بدتر می شود که نتایج این تست ناامیدکننده باشد.

 

بر اساس گزارش هایی که برخی کاربران از دستکاری نتایج این قرعه کشی ها و مسابقات داده بودند، تصمیم گرفتیم در فرصتی مناسب این موضوع را بیازماییم.

 

یکی از شرکت های فعال در زمینه پرداخت های الکترونیکی، شرکت آسان پرداخت پرشین می باشد که معمولا آن را با نام "آسان پرداخت" و یا کد موبایلی *733# می شناسیم. مدتی است که "آسان پرداخت" در کانال تلگرامی خود مسابقات هفتگی با جوایز متعدد برگزار می کند.

آیا آسان پرداخت با قرعه کشی سر کاربرانش کلاه می گذارد؟

 

کسانی که تراکنش های زیادی از طریق سامانه *733# یا اپلیکیشن "آپ" انجام داده باشند می دانند که در یک روز مجاز به انجام بیشتر از 20 تراکنش نیستند یعنی در این مسابقه حداکثر 400 امتیاز روزانه می توانند دریافت کنند.

 

آیا آسان پرداخت با قرعه کشی سر کاربرانش کلاه می گذارد؟

 

این موضوع ما را بر این داشت تا صحت این مسابقه و قرعه کشی را بیازماییم. بنابراین در این مسابقه شرکت کردیم و در 2 روز متوالی یعنی شنبه 1395/08/01 از طریق اپلیکیشن "آپ" 20 تراکنش و یکشنبه 1395/08/02 تعداد 20 تراکنش انجام دادیم. 30 امتیاز ثبت نام هم که داریم. با این حساب ما کل امتیازات را داریم یعنی 830 امتیاز یعنی بالاترین امتیازی که طی 2 روز از آغاز مسابقه می توان کسب کرد یعنی باید نفر اول باشیم اما...

اما متاسفانه در لینک مشاهده رتبه و امتیاز رتبه ای بهتر از 23 نداشتیم.

 

 

 

حال سوال اینجاست که چگونه به قرعه کشی های چند صد میلیونی شرکتی که از تست سلامت یک قرعه کشی در حد 2-3 میلیون تومان سربلند بیرون نمی آید اعتماد کنیم؟

 

قضاوت با شما خوانندگان

 

(شرکت آسان پرداخت پرشین حق دفاع و رفع شبهه را دارد که با کمال میل حاضر به درج آن هستیم)

 

خواندن 13900 دفعه

بر اساس گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، مبلغ ۱۰ هزار تومان به حساب مشترکان تلفن ثابت باز می‌گردد.

بنا به اعلام روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبلغ ۱۰۰ هزار ریال که در قبض تلفن ثابت بابت بدهی ثبت نام، اشتباه بوده است، به حساب مشترکان تلفن ثابت بر‌می‌گردد.

محمدرضا فرنقی زاد، رئیس مرکز و رابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره گفت: «با توجه به درج برخی مبالغ در قبض تلفن ثابت این دوره، مانند مبلغ ۱۰۰ هزار ریال با عنوان بدهی ثبت نام اولیه، این موضوع با دستور وزیر ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه این امر ناشی از اشتباه برداشت شرکت مخابرات ایران از مصوبه ۲۰۵ کمیسیون تنظیم مقررات بوده است، مقرر شد نسبت به برگشت مبلغ مذکور به مشترکان تلفن ثابت اقدام شود.»

فرنقی زاد گفت: «با توجه به اینکه تعرفه تلفن ثابت سال‌های زیادی است که افزایش پیدا نکرده و این امر در توسعه شرکت مخابرات اختلال ایجاد کرده، کمیسیون تنظیم مقررات سیاستی در این خصوص اتخاذ کرد که همزمان با کاهش تعرفه اینترنت خانگی (ADSL) انجام شد تا سبد هزینه‌های ارتباطی خانوار افزایشی نداشته باشد.»

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: «رگولاتوری اجرای دقیق مفاد کمیسیون تنظیم مقررات را رصد می‌کند و در صورتی که مواردی خلاف مقررات دیده شود برخورد قانونی با متخلفان صورت می‌گیرد.»

در قبض این دوره مشترکان تلفن ثابت، مبلغ ۱۰۰ هزار ریال (معادل ۱۰ هزار تومان) به عنوان بدهی ثبت‌نام درج شده بود.

 

 

 

منبع: زومیت

استخدام