مخابرات

از ایرانسل شکایت نکنید!!!

فروردين 27, 1395
بازدید: 6392
نوشته شده توسط
از ایرانسل شکایت نکنید!!!

آشنایی مصرف کنندگان با حقوق خود در مورد کالاها یا خدماتی که دریافت می کنند از معیارهای پیشرفت جوامع محسوب می شود. متاسفانه در کشور ما به دلایل مختلف سطح آشنایی مصرف کنندگان با حقوق خود در قبال کالاهای خریداری شده و خدمات دریافتی بسیار پایین است. قسمتی از مشکل هم به خود مردم بر می گردد که متاسفانه با دلایلی از قبیل وقت نداشتن، ارزش پیگیری نداشتن و ... معمولا از حقوق خود چشم پوشی می کنند و در قبال نقص در خدمات دریافتی از ارایه دهندگان خدمات شکایت نمی کنند.

اپراتورهای موبایل معمولا از شرکت هایی هستند که تقریبا همیشه نارضایتی گسترده مردم را در پی داشته اند اما متاسفانه به دلایل مختلف از جمله عدم آشنایی مردم با نحوه شکایت از آنها معمولا در حاشیه امنیت بوده اند و در موارد جزیی هم که مشترکی پیگیر شکایت بوده است، به نتیجه مطلوب نرسیده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مرجع رسیدگی به شکایت مشترکین اپراتورهای موبایل است و برای شکایت از اپراتورهای موبایل باید به سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه کنید که لینک آن در زیر آمده است:

سامانه شکایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

اپراتورهای موبایل به اشکال مختلف سعی در جلوگیری از شکایت مردم و یا منصرف شدن آنها از شکایتشان دارند. در این میان، کار شرکت ایرانسل، بسیار قابل توجه و غیر قابل باور است.

مدتی است شرکت ایرانسل ارایه خدمات پشتیبانی به مشترکینی را که علیه این شرکت نزد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شکایت کنند متوقف می کند و خط آنها را در لیست سیاه دریافت خدمات پشتیبانی قرار می دهد تا از این طریق این مشترکین را مجبور به انصراف از شکایت خود کند. در این حالت مشترک اگر با خط ایرانسلی که در مورد خدمات آن شکایت کرده است با شماره های 700 یا 707 یا 714 ایرانسل تماس بگیرد و تقاضای برقراری ارتباط با اپراتورها را بکند با پیغام " متاسفانه در حال حاضر شبکه با اشکال مواجه است..." مواجه می شود و نمی تواند مشکلات خود را پیگیری کند.

بنا به گزارش های رسیده، پیگیری مشترکین از راه های ارتباطی دیگر یا تماس از خط ایرانسلی دیگر، تاکنون جابگو نبوده و خط شاکیان هنوز در لیست سیاه دریافت خدمات پشتیبانی قرار دارد.

 بدیهی است از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انتظار می رود به این تخلفات رسیدگی نماید.

پس شما مشترک گرامی که قصد شکایت از ایرانسل دارید، اگر می خواهید خدمات دریافت کنید، تا اطلاع ثانوی،

از ایرانسل شکایت نکنید

 

 

خواندن 6392 دفعه

لغو دریافت پیامک خدمات ارزش افزوده در اپراتورها تغییر کرده و روش یکسان برای همه اپراتورها در نظر گرفته شده است. معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن بیان این مطلب، روش جدید و یکنواخت لغو پیامک ارزش افزوده را اعلام کرده است.

روش لغو دریافت پیامک خدمات ارزش افزوده تغییر کرد؛ راه یکسان برای سه اپراتور
معاون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: «با توجه به افزایش خدمات ارزش افزوده پیامکی در بخش‌های مختلف و نارضایتی اعلام شده از سوری مردم به رگولاتوری، به منظور حفظ حقوق مشترکان با دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، روش‌های ارائه این خدمات از سوی اپراتورها تغییر کرده است.»

صادق عباسی شاهکوه گفت: «از این پس روش فعالسازی و غیر فعال کردن خدمات پیامکی از سوی همه اپراتورهای موبایل یکسان شده و مشترکان تلفن همراه با استفاده از سامانه‌ی پیامکی ۸۰۰ یا شماره‌گیری #۸۰۰* می‌توانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال روی سیم‌کارت خود و روش غیرفعالسازی آنها آگاه شوند.»

به گفته معاون رگولاتوری، مشترکان تلفن همراه در صورت تمایل نداشتن به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار می‌توانند این خدمات را غیرفعال کنند. البته از این به بعد در صورت فعالسازی خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی از سوی مشترکان، اپراتور باید در تمامی پیامک‌های ارسالی، هزینه خدمات و نحوه غیرفعالسازی را به مشترک اعلام کند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد: «خدمات ارزش افزوده و محتوایی پیامکی باید فقط میان ساعات ۹ صبح تا ۹ شب (۹ تا ۲۱) برای مشترکان ارسال شود. در صورت درخواست مشترک برای غیرفعالسازی خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی، این خدمات باید حداکثر تا ۲۴ ساعت قطع شود. قطع سرویس شامل پیامک‌های تبلیغاتی خود اپراتورها نیز می‌شود و در صورت درخواست مشترک برای غیرفعال‌کردن خدمات ارزش افزوده محتوای پیامکی، خدمات پیامکی مبنتی بر تراکنش شامل خدمات تراکنش بانکی، خریدهای الکترونیکی و دیگر خدمات این دسته همچنان برای مشترکان فعال خواهد بود.»

بدین ترتیب مشترکان از این پس برای غیر فعال کردن یا لغو پیامک‌های ارزش افزوده تنها از طریق سامانه پیامکی ۸۰۰ یا سامانه #۸۰۰* را شماره‌گیری کنند.

 

 

 

منبع: زومیت

خواندن 520 دفعه

مکالمات نامحدود تلفن همراه که از چندی پیش به دستور رگولاتور متوقف شده بود، بار دیگر از سر گرفته شده است.

مکالمات نامحدود موبایلی از سر گرفته شد

 

مدتی است یکی از اپراتورهای تلفن همراه بار دیگر امکانی برای استفاده مشترکان از مکالمات نامحدود در نظر گرفته است. براین اساس مشترکان اپراتور اول یا شرکت ارتباطات سیار می‌توانند با شماره‌گیری #1000 * نسبت به فعال سازی این طرح اقدام کند.

در قالب این طرح که «مکالمه همراهی» نامیده شده مشترکان می‌توانند براساس کارکرد قبض خود با پرداخت مبلغی از مکالمه نامحدود برخوردار شوند به عبارتی دیگر براساس رقم قبض مشترک به او مبلغی پیشنهاد می‌شود تا به ازای پرداخت مبلغ آن این امکان ایجاد شود که مشترک از 720 دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای رایگان (با تلفن ثابت و یا موبایل همراه اول) بهره‌مند شوند.

اما اجرای طرح مکالمات نامحدود به طور گسترده، به سال گذشته برمی‌گردد که اپراتورهای مختلف تلفن همراه با طرح‌های تشویقی مختلف امکانی در نظر گرفتند تا مشترکان با پرداخت مبلغی بتوانند مدتی مکالمه نامحدود درون‌ شبکه‌ای داشته باشند.

پس از زمانی نه چندان‌ طولانی این طرح از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مورد بررسی قرار گرفت و دستور توقف آن صادر شد، چرا که به اعلام رگولاتور اجرای این طرح تاثیرات منفی متعددی بر کیفیت شبکه برجای گذاشته بود.

در ادامه این روند دفتر مطالعات ارتباطات و فناوریهای نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرد: طرح مکالمه نامحدود درون شبکه ای در سایر کشورهای جهان و در اکثر قریب به اتفاق اپراتورها اجرا می شود و از منظر رگولاتوری اقدامی موجه و کنشی رقابتی محسوب می شود.

اجرای چنین طرح هایی توسط اپراتورهای کشور به گفته کارشناسان منافع فراوانی برای ذینفعان اعم از اپراتورها، مشترکان و دولت دارد و طرح های همه – سر – برد محسوب می شود.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این طرح اپراتورها را ضد رقابتی تشخیص داد و دستور لغو طرح مکالمه نامحدود درون شبکه ای همه اپراتورهای همراه کشور را صادر کرد در حالی که به گفته کارشناسان طبق ماده (6) و بند د ماده (18) قانون سیاست های اصل 44، شورای رقابت مسوول تشخیص فعالیت ضد رقابتی است.

علاوه بر آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجری مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است حال آنکه این کمیسیون مصوبه ای برای لغو طرح مکالمه نامحدود اپراتورها صادر نکرده است.

برخی تحلیلگران معتقد بودند که این اقدام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موجب تضییع حقوق مصرف کنندگان طرح تشویقی شده و آثار نامطلوبی را بر اپراتورهای ارتباطی و همچنین درآمد دولت از فعالیت این اپراتورها به جای گذاشته است.

البته پس از مدتی مدیر بررسی‌های فنی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز در ارتباطات با امکان از سرگیری این نوع طرح‌ها تاکید کرد: طبق پروانه، امکان ارائه طرح‌های تشویقی تعرفه‌ای برای اپراتورها وجود دارد.

حسین فلاح جوشقانی با تاکید بر اینکه قطعا لازم است پیش از اجرای طرح‌های تشویقی، اپراتورها جزئیات آن را به رگولاتور اطلاع دهند، گفت: البته طبق پروانه اپراتورها این‌گونه نیست که لازم باشد اپراتور برای ارائه هر طرح تعرفه‌ای، از ما تاییدیه داشته باشند.

وی ادامه داد: قطعا اپراتورها می‌توانند همین حالا هم در چارچوب پروانه خود به ارائه طرح‌های مختلف بپردازند، چرا که ما در این زمینه تعیین تکلیف نمی‌کنیم و این امکان وجود دارد که اپراتورهای مختلف تخفیف‌های متنوعی را برای مشترکان در نظر بگیرند.

به گفته او این موضوع نیز به بازاریابی و مارکتینگ آنها بستگی دارد و ما تنها برای آنها این شرط را در نظر گرفته‌ایم که کیفیت خود را کاهش نداده و اطلاع‌رسانی دقیق و شفافی برای مشترکان داشته باشند و چارچوب‌های پروانه خود را رعایت کنند.

فلاح همچنین یادآور شد: بحث توقف سرویس مکالمات نامحدود هم زمانی اعلام شد که به دلیل افزایش ترافیک و کاهش کیفیت خدمات اعتراضاتی به سازمان منعکس شد.

وی عنوان کرد: به دنبال طرح این گلایه‌ها سازمان تنظیم مقررات از اپراتورها خواست اطلاعات مربوط به تاثیر این طرح در شبکه خود را اعلام کنند تا ما بدانیم که به عنوان مثال چه تعداد از مشترکان از این طرح استفاده کرده‌اند، اجرای چنین طرح‌هایی چه اندازه در کیفیت شبکه تاثیر گذاشته و چه درآمدی برای اپراتور به همراه داشته است؟

مدیر بررسی‌های فنی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ادامه داد: در آن مقطع هم بحث ما این نبود که جلوی اجرای این طرح‌ گرفته شود، بلکه ما بر این نکته تاکید داشتیم که باید شرایط اجرای طرح‌ها به گونه‌ای باشد که موجبات نارضایتی مشترکان از خدمات اپراتور را به همراه نداشته باشد.

وی ادامه داد: البته باید به این مساله توجه داشت که برای ارائه طرح‌هایی از این دست لازم است ابتدا زیرساخت‌های مربوطه از سوی اپراتور فراهم شود که در این زمینه نیز ما جلسات متعددی با اپراتورها داشته‌ایم تا به این نتیجه برسیم که چگونه می‌توان با حفظ کیفیت طرح‌های خوبی ارائه داد تا چه در ایام عید و چه ایام پس از آن، مشترکان بتوانند از تخفیف‌های اپراتور نیز بهره‌مند شوند.

فلاح جوشقانی در عین حال از همکاری اپراتورها برای تهیه چارچوبی خاص برای طرح‌های تشویقی خبر داد و گفت: در این قالب تلاش داریم در عین حفظ کیفیت، ضرری هم به سایر اپراتورها وارد نشود.

مدیر بررسی‌های فنی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در پایان یادآور شد: نکته‌ی دیگر آنکه، در خصوص طرح‌های تشویقی هم، هیچ کشوری در دنیا این‌گونه نیست که این طرح‌ها را به طور تمام مدت ارائه کند، به هر حال طرح‌های تشویقی مربوط به یک دوره زمانی خاص می‌شوند و در زمان ارائه آنها باید مشترک به طور شفاف بداند که تفاوت این سرویس با شرایط عادی از چه قرار است.

 

 

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

افزایش تعرفه تلفن ثابت

فروردين 15, 1395
بازدید: 470
نوشته شده توسط

 دولت با افزایش تعرفه خدمات تلفن ثابت برای شرکت‌های دارای مجوز PSTN به غیر از شرکت مخابرات ایران موافقت کرد.

کلیه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تلفن ثابت مجاز به ارائه سرویس‌های تلفنی با قیمتی 20 درصد بالاتر از شرکت مخابرات ایران شدند و با مجوز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، می‌توانند تعرفه‌های تعیین شده پیشین برای تلفن ثابت را تا 20 درصد افزایش دهند.

در حال حاضر به جز شرکت مخابرات ایران، شرکت‌های ارتباطات جامع نوین، ارتباطات کوه نور، ایرافون و منتظران عدل گستر مجوز ارائه خدمات تلفن ثابت را دارند که با مصوبه کنونی دولت، قادر به افزایش نرخ خدمات خود خواهند بود.

شرکت ارتباطات جامع نوین در شهرهای برازجان، بوشهر، تهران، کرج، بندرعباس و کیش و شرکت ارتباطات کوه نور در اصفهان مجوز ارائه خدمات تلفن ثابت دارند.

شرکت ایرافون قادر به ارائه سرویس در شهرهای بندرعباس، قشم، کیش، بابل، ساری و شرکت منتظران عدل گستر هم امکان خدمات‌دهی در بابل و مشهد را دارد.

طبق مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (230 مورخ 9 اسفند 94)، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تلفن ثابت به غیر از شرکت مخابرات ایران، تا پایان مدت اعتبار پروانه خود مجاز به ارائه خدمات تلفن ثابت با تعرفه حداکثر بیست درصد بالاتر از سقف تعرفه‌های تعیین شده در مصوبه 184 این کمیسیون که به شرح زیر است، هستند.

افزایش تعرفه تلفن ثابت

افزایش تعرفه تلفن ثابت
این مصوبه با استناد به بند 3-4 مصوبه 55-56 همین کمیسیون در تاریخ آذر و دی ماه 87 و به جهت حمایت و ایجاد رقابت و شرایط یکسان برای بخش خصوصی، صورت گرفته و در واقع اعتبار بند مذکور را تداوم بخشیده است.

 

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

استخدام