مخابرات

ایرانسل همیشه باری حفظ کاربران خود طرح های جدید را به مشتریانش پیشنهاد مینماید . به گزارش زوم تک به نقل از روابط عمومی ایرانسل این شرکت از آغاز جشنواره مکالمه طلایی و پیشنهادهای ویژه خود خبر داد.

ایرانسل منتظر آغاز عملیاتی شدن ترابردپذیری است

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این اپراتور جشنواره‌ای شامل پیشنهادهای ویژه به مشترکان خود را بر روی کد آشنای ۴۴۴۴ یا «کد شگفتی‌ها» و با شعار «مکالمه ایرانسلی رایگان برای همه» آغاز کرده است.

هر یک از اعضای خانواده بزرگ ایرانسل می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۴۴۴۴*، بر اساس الگوی مصرف خود، بسته مکالمه، پیامک، اینترنت همراه و بسته ترکیبی منحصر به خود را انتخاب و با قیمت تخفیفی ویژه دریافت کنند.

در کنار این پیشنهادهای ویژه، این امکان برای تمامی مشترکان اعتباری ایرانسل فراهم است تا با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۴۴۴۴*، و انتخاب طرح «مکالمه رایگان ایرانسلی» از یک مکالمه رایگان درون شبکه تا سقف ۶۰ دقیقه نیز بهره‌مند شوند.

پیشنهاد مکالمه رایگان صرفا در نخستین تماس درون شبکه و تا سه روز پس از فعال‌سازی قابل استفاده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این پیشنهاد ویژه، به وب‌سایت ایرانسل به نشانی irancell.ir مراجعه کنند.

 

 

 

 

منبع: زوم تک

اگر بیشتر از ۳ ماه از سیم‌کارت اعتباری خود استفاده نکنیم، شامل مقررات و هزینه‌هایی خواهد شد که شاید از آن بی‌خبر باشیم.

اگر سه ماه از سیم کارت اعتباری استفاده نکنیم چه می‌شود؟

شاید فکر کنیم استفاده نکردن از سیم‌کارت هزینه‌ای برای ما ندارد و اعتبار ما بدون استفاده کردن، ثابت می‌ماند. در حالی که استفاده نکردن از سیم‌کارت اعتباری می‌تواند از اعتبار شما کم کند.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تیرماه سال ۱۳۹۴ مصوبه‌ای در مورد استفاده نکردن از سیم‌کارت اعتباری ابلاغ کرد. مدت‌زمان این استفاده نکردن، بازه‌ی زمانی ۳ ماهه است.

بر اساس این مصوبه اگر مشترک سیم‌کارت اعتباری در حساب خود دارای اعتبار باشد، اپراتور می‌تواند با اطلاع‌رسانی در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه و به ازای هر دوره‌ی زمانی (۳ ماهه) بدون تراکنش از طرف مشترک، نسبت به جبران هزینه‌های لازم برای نگهداری شبکه و ارتباط، به میزان حداکثر تعرفه‌ی ۲۰ دقیقه نرخ مکالمه پایه تلفن همراه دائمی اقدام کند.

در صورت نبود اعتبار، اپراتور می‌تواند با انجام اطلاع‌رسانی‌های لازم نسبت به قطع دوطرفه یا سلب امتیاز سیم‌کارت اقدام کند ،همچنین با انجام هر تراکنش از طرف مشترک، مهلت و بازه زمانی مجدداً برای مشترک لحاظ و آخرین تراکنش مشترک مبنای شروع بازه زمانی سه‌ماهه مذکور، خواهد شد.

بدین معنی که اگر مشترکی بیشتر از ۳ ماه از سیم‌کارت اعتباری خود استفاده نکند و در سیم‌کارت خود اعتبار داشته باشد، اپراتور می‌تواند هزینه‌ی ۲۰ دقیقه تماس پایه از طریق سیم‌کارت دائمی را دریافت کند. اگر اعتباری در حساب سیم‌کارت اعتباری وجود نداشته باشد، اپراتور پس از اطلاع‌رسانی می‌تواند تماس‌ها را به صورت دوطرفه قطع یا اینکه از مشترک سلب امتیاز دوطرفه کند.

امکانات و تسهیلاتی که اپراتور جهت افزایش اعتبار مشترک در شبکه یا فعال‌سازی مجدد ارائه می‌کند، مشمول قطع امکانات یا تسهیلات در قطع یک‌طرفه یا دوطرفه نخواهد شد. همچنین در قطع دوطرفه، اپراتور موظف است شماره مشترک را تا زمان سلب امتیاز حفظ کند.

 

 

 

 

منبع: زومیت

ترابردپذیری یکی از آن دست مسایلی است که همیشه با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است، چه از زمان آغاز که هر اپراتور نظر و رویکرد متفاوتی درباره آن داشت و چه پس از اجرا که آمارهای متفاوت و گاها متناقضی نیز از سوی اپراتورها اعلام می‌شد که بر همین حاشیه‌ ها دامن می‌زد.

Image result for ‫رایتل با سهم ۲.۵ درصدی ضعیف‌ترین اپراتور کشور لقب گرفت‬‎

براساس آمار و ارقامی که سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر کرده است، اپراتور«همراه اول براساس دامنه‌های ارتباطی خود رتبه اول را به دست آورده، ایرانسل در رده دوم قرار گرفته و رایتل با عملکردی نامناسب تعدادی از مشترکین قبلی خود را نیز از دست داده است. «ترابرد» که نظام رتبه‌بندی اپراتورها براساس محتویات خدماتی آن شکل گرفته، قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد، بتوانند با حفظ شماره همراه خود نسبت به تغییر اپراتور خود اقدام کنند. این گزارش که توسط بخش مستقل وزارتخانه مذکور و با رسالت روشنگری انجام شده در تمامی بخش‌ها حائز نکاتی ارزنده است و پرده از بعضی واقعیات برمی‌دارد. واقعیاتی که برای آگاهی از آن باید آمارهای مستند پردازش شده را از منظر تحلیلی بررسی کرد.

 مانور تبلیغاتی سنگین اپراتورها

درحال حاضر رفتار اغلب اپراتورهای ارتباطی کشور با اتکا به منابع عظیم درآمدی‌شان متاثر از فضای رقابتی و نفس‌گیر حاکم بر این حوزه است؛ لذا روزانه شاهد مانور تبلیغاتی سنگین بسیاری از آنها پیرامون خدماتی خاص یا حتی تخریب دیگری در لفافه هستیم.

تحقیقات اخیر معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ICT نشان می‌دهد که مجموع خطوط واگذار شده در کشور ۱۵۰میلیون و ۲۳۸هزار و ۴۳۹ بوده که از این تعداد ۷۸میلیون و ۸۰۵ هزار و ۶۱۷ شماره تا پایان شهریور سال جاری فعال شده است.

آمار ضریب نفوذ ۹۸.۹درصدی تلفن همراه به نسبت جمعیت کشور نشان می‌دهد که بازار ارتباطات همراه به‌ شدت رو به اشباع شدن است و بیش از اینکه برای سنجش میزان موفقیت اپراتورها روی آمار فروش آنها تاکید کنیم باید به سمت ارزیابی خدمات آنها برویم و در این مسیر بهترین شاخص، امتیازی است که مشترکان تلفن همراه به اپراتورها می‌دهند.

 مقایسه شاخص‌های کلان اپراتورهای موبایل

مرور معیار ارزیابی وضعیت اپراتورها در فصل تابستان نشان می‌دهد که شرکت ارتباطات سیار ایران موفق شده تا شهریور ماه سال جاری به ۴۵میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۱ مشترک فعال و به عبارتی ضریب نفوذ ۵۷.۲۵ درصدی دست یابد. همراه اول از مجموع ۶۴ میلیون و ۷۹۱هزار و ۴۰۵ شماره فروخته شده، توانسته ۱۴میلیون و ۷۸۰هزار و ۴۹۱مشترک دایمی و ۳۰میلیون و ۸۳۸ هزار و ۵۹۰ مشترک اعتباری را فعال کند.

 ایرانسل با ۱۴میلیون سیم‌کارت به دنبال همراه اول

اپراتور دوم ارتباطی نیز در رقابتی سفت و سخت و البته اختلافی ۱۴میلیون شماره‌ای توانسته به ضریب نفوذ ۳۹.۱۹درصدی دست یابد. ایرانسل با مجموع ۳۱میلیون و ۲۲۸هزار و ۸۳۷ شماره فعال توانسته تا پایان شهریور سال جاری ۳۱۲هزار و ۲۸۹مشترک فعال دایمی و ۳۰میلیون و ۹۱۶هزار و ۵۴۸ مشترک فعال اعتباری در شبکه‌اش داشته باشد.

 ۳۰ درصد مشترکان رایتل فعال هستند

اپراتور سوم ارتباطی هم که به واسطه ضریب نفوذ ۲.۴۶درصدی چندان جایگاهی در بازار ارتباطات همراه ندارد اما توانسته تاکنون یک میلیون و ۹۵۷هزار و ۶۹۹ مشترک فعال داشته باشد. رایتل تا پایان بازه زمانی مذکور ۶ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۸۴۵ سیم‌کارت فروخته است.

 همراه اول سه ماهه ۹۵۷ هزار مشترک را فعال کرد

با توجه به اینکه گزارش‌های آماری فصل گذشته نیز در رسانه‌ها منتشر شد به راحتی می‌توان به قیاس عملکردی اپراتورهای ارتباطی پرداخت. همراه اول در سه ماه حد فاصل خرداد تا شهریور دو میلیون و ۴۵۰هزار و ۳۳۸سیم‌کارت جدید فروخته که از این تعداد ۹۵۷هزار و ۲۳۸سیم‌کارت فعال شده است. نکته عجیبی که در گزارش وزارت ارتباطات مشاهده می‌شود، این است که آمار خطوط واگذار شده ایرانسل کاهش یافته است.

 سیم‌کارت‌های فروخته شده ایرانسل کجا رفت؟

ایرانسل تا پایان خرداد ماه و براساس گزارش همین معاونت ۸۰ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۵۹۸ شماره واگذار شده داشته که در شهریور ماه سال جاری به ۷۸میلیون و ۸۳۳ هزار و ۱۸۹شماره کاهش یافته است.

با نگاهی به وضعیت مشترکان دایمی و اعتباری متوجه می‌شویم که اپراتور دوم ارتباطی تا خرداد سال جاری به ترتیب ۷۵۹۲۰۰و ۸۰۱۱۸۳۹۸ مشترک دایمی و اعتباری داشته درحالی که شهریور ماه به ۷۷۴۵۴۵و ۷۸۰۵۸۶۴۴ اعتباری و دایمی رسیده است.

 ۹ درصد مشترکان رایتل خاموش شدند

اپراتور سوم ارتباطی هم که سال‌ها انحصار ۳G را در دست داشت و مانع ورود همراه اول و ایرانسل به خدمات‌دهی شده بود، مجموع خطوط واگذار شده‌اش در نهایت تعجب کاهش یافت.

آمارها می‌گوید، رایتل تا خرداد سال جاری ۷۲۵۷۲۷۳سیم‌کارت واگذار شده داشته که در شهریور به ۶۶۱۳۸۴۵ سیم‌کارت رسیده است. یا به عبارتی ۶۴۳۴۲۸ سیم‌کارت این اپراتور نیست شده است. نکته قابل تامل‌تر اینکه برخلاف رویه تمام اپراتورها بالغ بر ۹درصد مشترکان رایتل خاموش شده یا این اپراتور را ترک کرده‌اند.

 تنها سهم بازار همراه اول رشد کرد

نمودارهای مربوط به درصد سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه کشور نیز نشان می‌دهد که تا پایان شهریور سال جاری همراه اول ۵۸ درصد سهم بازار ارتباطات همراه ایران را در اختیار داشته و همچنان اپراتور غالب بوده است. ایرانسل با سهم ۳۹.۵درصدی در جایگاه اپراتور دوم بازار و رایتل هم با سهم ۲.۵درصدی به مقام آخر رسیده است.

 تعظیم دو اپراتور جلو ریش سفید بازار

سهم همراه اول، ایرانسل و رایتل در خرداد ماه سال جاری به ترتیب ۵۷، ۴۰ و ۳درصد بوده است.

با توجه به اینکه برای نخستین بار سهم بازار دو اپراتور (ایرانسل و رایتل) به نفع اپراتور غالب کاهش می‌یابد، متوجه نکته مهمی می‌شویم که شاید خط بطلانی بر تمامی اظهارنظرات پیشین مسوولان آن‌ها باشد.

 وقتی آمار، اظهارات تو خالی را رسوا می‌کند

آمار استخراج شده از وضعیت اپراتورها دقیقا مربوط به زمان اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه می‌شود.بیستم تیر ماه سال جاری اپراتورهای موبایل کشور با فرمان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وارد مرحله آزمایشی اجرای ترابردپذیری(MNP) شدند.

ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه(MNP) سرویسی است که به مشترک اجازه می‌دهد بدون تغییر شماره تلفن همراه خود از خدمات اپراتور تلفن همراه دیگری استفاده کند. به عبارت دیگر ارزش سرشماره‌های موبایل از بین رفته و با هر سرشماره‌یی می‌توان وارد اپراتورهای ارتباطی شد؛ از این حیث است که مهاجرت و اثاث‌کشی بین اپراتوری نیز به آن اطلاق می‌شود.

این طرح آزمایشی در آستانه هفته دولت وارد اجرای نهایی شد و در مراسمی که وزارت ارتباطات برای این موضوع اختصاص داده بود توسط سیدمجید صدری‌، مدیرعامل اپراتور سوم موبایل گفته شد که بیشترین ترابردها در زمان اجرای آزمایشی به رایتل بوده است. اکنون که این آمار توسط وزارت ارتباطات ارائه شده به وضوح مشخص است که چه اپراتوری در بازه زمانی ترابردپذیری رشد داشته و کدامین با خسارت مواجه شده‌اند.

 مردم به کدام اپراتور اعتماد بیشتری کردند

همانطور که بر مبنای آمار گفته شد، ایرانسل و رایتل در زمان اجرای ترابردپذیری (فصل تابستان) به نسبت آمار مربوط به خرداد ماه با کاهش سهم بازار مواجه شده‌اند و تنها یک اپراتور رشد نشان می‌دهد. لذا صراحتا باید گفت که میل مردم در زمان اجرای این طرح ملی بیشتر به همراه اول به عنوان اپراتور غالب بازار بوده است.

امید می‌رود که مسوولان حوزه ارتباطات با رعایت اخلاق‌مداری اقدام به رقابت سالم با سایر فعالان بازار کنند و برای جلب‌توجه مسوولان ارشد این حوزه اقدام به آمارسازی یا جعل شاخص‌های آماری نکنند که در بلندمدت تاثیر بدی بر ارزش سهام آنها در بازار خواهد داشت.

 

 

 

 

منبع: آی تی رسان

در انتخاب بهترین سیم‌کارت، تعرفه مکالمه و پیامک اپراتورهای موبایل اهمیت به‌سزایی دارد.

با توجه به اینکه در بازار ارتباطات همراه چهار اپراتور وجود دارد، بهتر است که مشترکان موبایل تعرفه‌های این چهار اپراتور را مقایسه کرده و راحت‌تر سیم‌کارت مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در جدول‌های زیر تعرقه مکالمات و همچنین نرخ پیامک این اپراتورها با هم مقایسه شده به نمایش گذاشته شده‌اند.

 

 

 

 

 

منبع: تک نیوز

استخدام

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd