تکنولوژی

امروزه لامپ ها در انواع و اقسام و رنگ های متعددی عرضه می شوند. و هر کدام از این ها به نسبت روشنایی شان قیمت های متفاوتی دارند. در حال حاضر، لامپ های LED مختلفی در بازار عرضه شده اند که به طرزهای مختلفی شارژ شده و می تابند. اما یکی از جالب ترینشان همین لامپ اضطراری LED ای می باشد که تنها با مخلوط آب نمک شارژ شده و تا ۸۰ روز می درخشد.

همانطور که می دانیم طوفان، زلزله و حوادث دیگر در حال اتفاق نشان دهنده آن هستند که کم کم باید آماده پایان تمدن باشیم. این در حالیست که باید از عرضه گجت های مشابه با این لامپ خوشحال شویم. زیرا که می توانید از این لامپ اضطراری LED به دور از هر امکاناتی در پناهگاهتان تا روز قیامت استفاده کنید.

در نبود برق کافیست به جای حفاری به منظور یافتن نیروی جدید قادر به استفاده از لامپ Hitachi Maxell از  Mizusion می باشید که به مدت محدود سه روز از ترکیب آب و نمک (آب نمک) تغذیه می کند تا نیروی لازم برای تابش را بازیابی کند.

عناصر دیگر در راستای اکسیژن هوا و نوار قدرت منیزیم جایگزین به منظور ایجاد الکترود مثبت و منفی که به نوبه خود برق تولید می کنند.

اگر شما این لامپ اضطراری LED را از منبع خارجی که محصولات را وارد می کند خریداری کنید باید حدود ۵۷ دلار بپردازید. اما اگر آن را از ژاپن خریداری کنید قیمت آن کمی معقول تر می باشد. و باید برای خریداری آن بهای ۲۶ دلار بپردازید. اگر قصد پر کردن مجدد مخزن منیزیم را داشته باشید باید حدود ۹ دلار بپردازید.

 

 

 

 

منبع: زوم تک

خواندن 1002 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

فروش بالای اپل در تعطیلات سال نو مسلما باعث افتخار و خوشحالی مدیران اجرایی نیست، چراکه محصولاتش در سال ۲۰۱۶ پر از مشکلات ریز و درشت بودند.

سال ۲۰۱۶ اپل، اپل سابق نبود

اپل در سال ۲۰۱۶ سر و صدای زیادی به پا کرد؛ اما این جنجال برعکس سال‌های قبل، شور و هیجان محصولات عالی این شرکت نبود. بلکه مشکلاتی بودند که محصولات مختلف این شرکت داشت. این مشکلات با معرفی آیفون SE و نسخه کوچک‌تر آیپد پرو شروع شد. شاید این دو محصول مفید بودند؛ اما هیچ حس هیجانی به کاربران منتقل نمی‌کردند.

مردم محصولی را می‌پسندند که احساس کنند جدید و هیجان‌انگیز است. اما آیا محصولات اپل امسال این دو ویژگی را داشتند؟ مسلما نه. مثلا اگر گوشی دوست‌داشتنی سامسونگ مشکل انفجار باتری نداشت، فروش آیفون ۷ به این حد می‌رسید؟

در ماه مارس تحلیل‌گر مشهور اپل، والت ماسبرگ نوشت:

    آیفون ۷ باید بسیار عالی و هیجان‌انگیز باشد.

iPhone 7 / آیفون 7

اما بعدها مشخص شد آیفون ۷ چندان جالب نیست. جک هدفون آن حذف شده بود و اپل قول داد به‌زودی ایرپاد را وارد بازار می‌کند. ایرپاد به دست مشتریان رسید، اما خیلی دیر. وقتی به حرف‌های فیل شیلر که گفته بود حذف جک هدفون شجاعت است فکر می‌کنیم، می‌بینیم تنها  شجاعتی که در کار بوده گرفتن سود بیشتر است.

اپل شرکتی بود که بر اساس غرایز انسانی عمل می‌کرد و محصولاتش در عین سادگی حس لذت را به کاربران منتقل می‌کرد. اما امسال کل تمرکز این شرکت بر گرفتن سود بیشتر بود و توجه به نیازهای کاربران دیگر در اولویت نبود. متأسفانه اپل امسال حس ناامیدی و شور و شوق برای هیچ را به کاربران منتقل کرد.

برای مثال، مک بوک پروی جدید به دانگل‌های زیادی احتیاج دارد. همین بس که اپل هم‌اکنون ۱۷ عدد دانگل برای فروش گذاشته است. یا مثلا اگر شما یکی از گوشی‌های ایرپاد خود را گم کنید - که البته احتمال گم کردنشان خیلی زیاد است - باید ۶۹ دلار بپردازید.

یکی دیگر از تحلیل‌گران باسابقه اپل، ژان لویی گِسی، که زمانی هم در این شرکت کار کرده بود، مک بوک پرو را «Perplexing» توصیف کرده است. این کلمه فرانسوی به معنای گیج‌کننده است.

اپل باید اجازه دیدن محصولاتش را قبل از معرفی به چند نفر می‌داد تا کاستی‌ها را بفهمد. همه‌ی این نواقص را حل و سپس معرفی می‌کرد. در واقع این شرکت با کاربران خود ارتباط برقرار نکرده است تا ببیند محصولات جدیدش چه مسائل و مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد می‌کنند.

همین چند وقت پیش بود که باتری‌های مک بوک پرو مشکل داشت و اپل برای حل این مشکل ساده‌ترین کار را انجام داد: حذف زمان اتمام شارژ باتری. سپس در کمال ناباوری این شرکت در یکی از تبلیغاتش اعلام کرد که مک بوک پرو نقطه اوج ایده‌های بزرگ است.

macbook pro 2016 graphic problem

با این کارها، اپل که همیشه به‌صورت هوشمندانه محصولاتش را معرفی می‌کند و به فروش می‌رساند، راه را برای انتقادات باز می‌کند. شاید شما مشکل را از آهسته شدن پیشرفت تکنولوژی بدانید و نه از اپل. ولی به‌احتمال زیاد مشکل از اپل است. برای مثال فرض کنید شما برای یک سال مربی یک تیم ورزشی هستید. شاید باختن چند بازی زیاد مهم نباشد؛ اما وقتی به فرصت‌های زیادی که داشتید فکر می‌کنید، آن موقع است که می‌فهمید چیزهای زیادی از دست دادید.

شاید این همه انتظار از اپلی که درگیر مشکلات زیادی مانند جریمه مالیاتی ۱۴.۵ میلیارد دلاری است، بی‌مورد باشد.

اپل همیشه با شرکت‌های بزرگ از جمله مایکروسافت رقابت تجاری دارد. امسال مایکروسافت بهتر بود. این شرکت محصولات بسیار خوبی عرضه کرد. برای مثال سرفیس استودیو را می‌توان هیجان‌انگیزترین محصول سال بنامیم.

نظر شما در مورد اپل سال آینده چیست؟ به نظر شما می‌تواند مانند سابق شود؟

 

 

 

 

 

منبع: زومیت

خواندن 671 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نمایشگاه CES هر سال دستاوردهای جدیدی را به صنعت تکنولوژی معرفی می‌کند و به نوعی نمایانگر این است که رقابت میان شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری بسیار نفسگیر شده و بزرگان دیروز یا از نفس افتاده‌اند یا به سختی در تلاش هستند تا جایگاه سابق خود را به شکلی احیا کنند.

نمایشگاه CES هر سال دستاوردهای جدیدی را به صنعت تکنولوژی معرفی می‌کند. در نمایشگاه امسال که به میزبانی آمریکا برگزار شد، فناوری‌های مربوط به نمایشگر‌های خانگی، توسعه زیرساخت‌های اینترنت و حرکت به سوی 5G، خودروهای خودران، برقی، آینده انرژی، پهپادها، هوش مصنوعی، دستیاران شخصی هوشمند، نسل جدید پردازنده‌ها و واقعیت مجازی از جمله پیشران‌های سال جدید میلادی به حساب می‌آیند.

قبل از نمایشگاه و در بررسی‌ای که در نشریات و سایت‌های تخصصی انجام داده بودم متوجه شدم که امسال باید شاهد روندهای پیشرویی در نمایشگاه باشیم؛ از جمله فناوری‌های مربوط به نمایشگر‌های خانگی، توسعه زیرساخت‌های اینترنت و حرکت به سوی 5G، خودروهای خودران، برقی، آینده انرژی، پهپادها، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، دستیاران شخصی هوشمند، نسل جدید پردازنده‌ها و واقعیت مجازی. با این حال گستردگی و وسعت این نمایشگاه به قدری است که این روندها تنها بخشی از محتوای عرضه شده در این نمایشگاه بودند. حضور چینی‌ها و کره‌ای‌ها در نمایشگاه امسال واقعا خیره‌کننده بود. به گزارش دنیای اقتصاد، این جماعت یا غرفه داشتند و با جماعت بزرگی برای این رویداد به لاس وگاس آمده بودند یا برای بازدید از نمایشگاه و به احتمال زیاد ایده‌برداری آمده بودند، چرا که خیل عظیمی از این دوستان مصمم در حال توضیح خواستن از غرفه‌داران و عکسبرداری از این رویداد بودند و چقدر حیفم آمد که از ایران عزیز به تعداد انگشتان دست هم در این نمایشگاه کسی حضور نداشت.

توسعه فناوری مربوط به نمایشگرهای خانگی

امسال پیش‌بینی می‌شد شرکت‌های مطرحی چون ال‌جی و سامسونگ فناوری تصویری 8K را به نمایشگاه بیاورند ولی همچنان به عرضه فناوری 4K بسنده کردند و تنها یک شرکت چینی گمنام چنین ادعایی را مطرح کرده بود. ال جی در این نمایشگاه تلویزیون Signature خود را معرفی کرد که فناوری OLED را در اختیار دارد و می‌تواند از اطراف خم شود. ضخامت این تلویزیون کمتر از یک بند انگشت بوده و کیفیت تصویر و صدای فوق‌العاده‌ای دارد.  در حوزه نمایشگرها ال جی ویدئو پروژکتورهای قدرتمندی را نیز معرفی کرد که تصاویر بسیار باکیفیت و صدای خوبی داشتند و در حوزه رسانه و بازی‌های رایانه‌ای می‌توانستند کاربرد داشته باشند که در بخش بازی‌ها اتاق بزرگی به این نمایشگر‌ها اختصاص داده شده بود و با پرده عریض و استفاده از سه دستگاه ویدئو پروژکتور حس بسیار واقعی از قرار گرفتن در فضای بازی را به بازیکنان القا می‌کرد.

در بخش لوازم برقی خانگی هم یخچال‌های هوشمند ال‌جی با بهره‌گیری از دستیار شخصی آمازون به‌نام الکسا چشم‌انداز جالبی از آینده خانه‌های هوشمند را معرفی می‌کرد. یخچال‌هایی با صفحه نمایشگر عریض و با امکان سفارش کالا از اینترنت. سامسونگ نیز چند مدل از محصولات نمایشگر خود را معرفی کرد که از تکنولوژی‌های صوتی و تصویری بسیار خوبی بهره می‌بردند و بیشتر تلاش سامسونگ در نمایشگاه امسال تاکید روی هوشمند بودن این دستگاه‌ها و تعامل آن با اینترنت و شبکه‌های پخش محتوای سرگرم‌کننده آنلاین مانند نت فلیکس و HBO بود. سونی هم مانند رقبا، نمایشگر‌های تازه خودش را معرفی کرده بود، اما غرفه این شرکت مملو از محصولات دیگر صوتی و تصویری هم بود تا مشخص شود دیگر فقط تمرکز این شرکت روی نمایشگرها نیست.

توسعه زیرساخت‌های اینترنت و حرکت به سوی 5G

روز به روز درگیری و نیاز به دسترسی به اینترنت بیشتر و بیشتر می‌شود. اینجا در آمریکا من حتی از فکر قطعی و نبودن اینترنت برای چند دقیقه هم به وحشت می‌افتم. یکی از معیارهای برتری کشورهای پیشرفته هم بدون شک سرعت دسترسی به اینترنت است و اینکه استفاده از آن به شکلی که واقعا ارزان و در دسترس همه قرار دارد یک واجب و جزو حقوق شهروندی افراد محسوب می‌شود. در این میان یکی از ابزارهای مهمی که امکان ارتباط راحت و همیشگی ما را با اینترنت میسر ساخته است تلفن‌های همراه هستند. سرعت دسترسی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌هایی است که در آمریکا اپراتورهای موبایل برای به‌دست آوردن بازار بیشتر از آن استفاده می‌کنند؛ دلیل آن هم واضح است: دیگر چیزی به‌نام قبض تلفن و صورت حساب مکالمات شما در آمریکا و کلا کشورهای پیشرفته محلی از اعراب ندارد. کاملا مشخص است که فناوری 4G دیگر از پس ظرفیت‌های ایجاد شده برای استفاده از اینترنت برنمی‌آید و باید به‌زودی این ارتقا به 5G صورت پذیرد. شاید برای این تغییر دو دلیل خوب وجود داشته باشد:

گسترش روز به‌روز استفاده از رسانه‌های اینترنتی برای پخش فیلم، سریال و برنامه‌های سرگرم‌کننده مانند آمازون پرایم، نت فلیکس، اچ‌بی‌او و... گسترده شدن اینترنت اشیا و اینکه در کنار انسان‌ها، اشیا هم به استفاده از اینترنت روی آورده‌اند و در واقع جزئی از وظایف آنها به شمار می‌رود.شرکت‌های مطرحی همچون اریکسون، اینتل و کوالکام برنامه‌های مدونی برای این فناوری در اختیار داشتند و بدون شک می‌توان از اریکسون نام برد که تمام برنامه‌های کاری خودش و آنچه در این نمایشگاه عرضه کرده بود حول محور اینترنت 5G قرار می‌گرفت. اینترنتی با سرعت 96/ 7گیگابایت بر ثانیه، می‌توانید تصور ‌کنید این سیستم چه قابلیت‌های عظیمی را می‌تواند ایجاد و از آن پشتیبانی کند؟ ورایزون یکی از اپراتورهای قوی و مطرح تلفن همراه در آمریکا نیز اعلام کرده است که از این فناوری در اواخر سال ۲۰۱۷ یا در سال ۲۰۱۸ از فناوری نسل پنجم در پوشش‌های مخابراتی خود استفاده خواهد کرد و این تحولات و به‌ویژه سرعت و حجم بالای داده در حال انتقال این نوید را می‌دهد که شکل رسانه برای همیشه عوض خواهد شد و تلویزیون‌های هوشمند جای پای خود را در خانه‌ها محکم‌تر خواهند کرد. این شیوه به نحو دموکراتیکی سلطه رسانه‌های معمول را به چالش می‌کشد و این ما هستیم که تعیین می‌کنیم چه چیزی را و کجا و کی تماشا کنیم.

خودروهای خودران، برقی، آینده انرژی

ایلان ماسک افسانه‌ای و شرکت تسلا بدون شک چهره صنعت خودرو را تغییر دادند. می‌توانم به جرات ادعا کنم کاری که استیو جابز با صنعت موبایل کرد، ایلان ماسک با صنعت خودرو و به دنبال آن با صنعت انرژی انجام داد. تا قبل از تسلا، خودروی برقی یک فناوری خیلی لوکس و یک پز روشنفکرانه برای طبقه مرفه و ستاره‌های سینمایی بود که تنها شرکت‌های معدودی همچون بی‌ام و و تویوتا و آن هم به شکل محدودی روی توسعه آن کار می‌کردند. ایلان ماسک موسس شرکت تسلا نبود، ولی در این شرکت نوپای غرق در مشکلات پتانسیل‌هایی را دید که او را تشویق به سرمایه‌گذاری کرد و سپس ایفای نقش‌های مدیریتی و تعیین راهبردهای آن از نزدیک و نتیجه آن تولید و عرضه خودروهای برقی بود که هم محصولات بی‌نظیری بودند و هم قیمت مناسبی داشتند. این محصول عالی با حمایتی که از دولت محلی کالیفرنیا و به دنبال آن از دولت فدرال دریافت کرد توانست خیلی زود بازار بسیار داغی را برای خود دست و پا کند.

مساله محیط زیست و توان بالقوه عظیم خودروهای برقی برای کاهش وابستگی به نفت و جلوگیری از آلودگی محیط زیست به اندازه کافی قوی بود که محصولات این شرکت را محبوب کند، ولی خودروهای تولیدی به راستی قوی، زیبا و راحت بودند و سطح بالای فناوری به‌کار بسته شده در آنها رفاه مصرف‌کننده را به شکل کاملی تامین می‌کرد. ولی معرفی سیستم اتوپایلوت یا خودران این محصول را بیش از پیش مطرح کرد. ایده انقلابی بعدی که البته قدمتی زیاد دارد ولی بالاخره با شجاعت در خودروهای این شرکت گنجانده شد و البته به شکل غیرمنتظره‌ای موفقیت‌آمیز هم از کار در آمد. همین چند روز پیش بود که فیلمی در فضای مجازی دست به دست شد و در آن نشان داده شد که چگونه سیستم خودران اتومبیل تسلا جان راننده را از یک تصادف بد در بزرگراهی در آمریکا نجات داد و البته داستان در همین جا به پایان نمی‌رسد، همه اینها را هم به این مساله اضافه کنید که ایلان ماسک با سرمایه‌گذاری در شرکت مطرح سولار سیتی وارد حوزه تامین انرژی برای خودروها و منازل هم شده است. یک پکیج کامل از نور خورشید تا سواری راحت در جاده‌ها. سایر شرکت‌ها همچون تویوتا، بی‌ام‌و، هوندا و فورد هم در این زمینه‌ها وارد شده‌اند و به سختی متوجه شده‌اند که در صورت غفلت بیشتر از این بازار نو و به شدت داغ از فضای رقابت عقب خواهند افتاد و احتمالا سرنوشت نوکیا را در دنیای موبایل‌ها تجربه می‌کنند. این باعث شد در نمایشگاه امسال شاهد برنامه‌های مفصل آنها در این حوزه باشیم.

درون‌ها یا پهپادها

درون‌ها بی‌شک ستاره‌های نمایشگاه امسال بودند و چون ما انسان‌ها ذاتا به اسباب بازی علاقه زیادی داریم و البته اینها تنها محصولاتی بودند که خیلی فناوری غیر قابل دسترسی برای عموم مردم ندارند (البته به گمان اکثریت اسباب بازی دوستان حاضر در نمایشگاه) بسیار مورد توجه بودند. گواه این موضوع حضور عده زیادی از مردان بزرگ با کودک درون قدرتمند بود که در یکی از غرفه‌ها که درون‌هایی شبیه به تجهیزات و کاراکترهای سری فیلم‌های جنگ ستارگان داشت غوغایی به پا کرده بودند. ولی کاربرد و فناوری درون‌ها نسبت به پارسال بسیار ارتقا پیدا کرده بود. درون‌هایی که با سیم به زمین متصل بودند و نیاز به تامین انرژی آنها مرتفع شده بود و می‌توانستند خیلی راحت در حکم یک سکوی مرتفع دیده بانی عمل کنند تا درون‌های کاوشگر برای سوانح یا درون‌های پلیس و آتش نشانی و البته درون‌های هوشمندی که از شما فیلم و عکس می‌گرفت.

حتی درون‌های آبپاش و سم پاش و بذرپاش هم در این نمایشگاه حاضر بودند. شرکت کوالکام با قرار دادن پردازنده بسیار قدرتمند اسنپ دراگون 835 در یک گروه از درون‌ها آنها را با نرم‌افزارهای ویژه‌ای تقریبا هوشمند کرده بود که می‌توان روند امسال را درون‌های هوشمند دانست. در اواخر سال ۲۰۱۶، آمازون با معرفی سرویس ارسال مرسولات خود به کمک درون‌ها، انقلابی را در زمینه حمل و نقل به راه انداخت. کاری بس خطیر و جسورانه که پیش‌بینی می‌شود مشکلات قانونی استفاده از آن در سال ۲۰۱۷ حل شده و پس از بررسی و آزمودن قابلیت‌های آن عملیاتی شود. باید صبر کنیم و شاهد این تغییرات خارق‌العاده باشیم.

اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و دستیاران شخصی هوشمند

اینترنت اشیا یکی از روندهای موثر فناوری در سال ۲۰۱۷ خواهد بود. فناوری که به اشیا کمک می‌کند عملا پا به فضای مجازی انسان‌ها بگذارند و بخشی از عملیات کاری خود را خودکار کنند. این فناوری در نمایشگاه امسال بیشتر در قالب تجهیزات منزل خودش را نشان داد و به نوعی می‌توان از آن در ترکیب با هوش مصنوعی و دستیاران شخصی هوشمند نام برد. برای مثال ال جی و سامسونگ هر دو یخچال‌های هوشمند خودشان را معرفی کردند که امکان سفارش کالاهایی که موجودی آنها در یخچال در حال تمام شدن است را فراهم می‌کند. ال جی دستیاران شخصی هوشمندی را تولید کرده بود که با مخاطب گفت‌وگو می‌کردند و از فناوری آمازون بهره می‌بردند. پاناسونیک هم روبات خودش را معرفی کرده بود که در عین خجالتی بودن به کودکان در آموزش کمک می‌کرد.

تجهیزات امنیتی هم از اینترنت اشیا استفاده می‌برند. شرکت ویوینت در نمایشگاه امسال تجهیزاتی را برای خانه‌های هوشمند به نمایش در آورده بود که قابلیت تشخیص ورود غیر مجاز به خانه را به کاربر می‌داد و همچنین کاربر از راه دور می‌توانست ورود و خروج را کنترل کرده و اقدام به قفل کردن و باز کردن درب‌ها کند و آگاهی پیدا کند که چه کسی در حال درب زنگ زدن منزل است. همچنین تعیین هوشمند سناریوهای قبل از ورود افراد به منزل نیز که به‌صورت خودکار توسط سیستم هوشمند خانه انجام می‌شود نمونه دیگری از این فناوری است. یا شرکت Ihome که رویکرد متفاوتی را نسبت به محصولات مورد استفاده در خانه‌های هوشمند اتخاذ کرده است. البته باید توجه داشت که نمایشگاه CES بیش از آنکه بخواهد خیلی وارد زوایای فناورانه موضوعات شود باید مخاطب و مصرف‌کننده عام را هم قانع و راضی کند. به همین دلیل شاید در نمایشگاه سال آینده در این حوزه شاهد محصولات قوی تری باشیم.

نسل جدید پردازنده‌ها

سه شرکت اینتل، کوالکام و انویدیا در این بخش در نمایشگاه حضور چشمگیری داشتند و رقابت اصلی میان اینتل و کوالکام بود. کوالکام پردازنده پیشرو و پرچمدارش را معرفی کرد: اسنپ دراگون 835 که شرکت‌های سازنده دیگر با افتخار اعلام می‌کردند که از این پردازنده برای دستگاه‌ها و سیستم‌های خودشان در سال آینده میلادی استفاده خواهند کرد.  اینتل هم برگ‌های برنده زیادی را رو کرده بود ولی جالب‌ترین آنها پردازنده‌هایی بود که برای سیستم مرکزی پردازنده خانه‌های هوشمند به جهت کنترل و پردازش کلیه عملیات آن مورد استفاده قرار می‌گرفت. همچنین با داغ شدن بحث‌ها درخصوص خودروهای خودران اینتل تمرکز ویژه‌ای را روی پردازنده‌های این خودروها معطوف کرده بود. در این میان به نظر می‌رسد که انویدیا در حال تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های خودش روی پردازنده‌های خودران‌ها است.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شده

و آخرین روند ویژه نمایشگاه امسال به نظر من عینک‌ها و تجهیزات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شده هستند. شرکت‌های متعددی تجهیزات خوبی را معرفی کردند و واقعا این فناوری برتر می‌رود تا در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ جای پای قدرتمندی را در بازار از آن خود کند. این اتفاق با ظهور نسل جدید عینک‌های واقعیت افزوده شده که یک شرکت آمریکایی قصد دارد آن را در سال ۲۰۱۷ عرضه کند وارد فاز جدیدی می‌شود. سایرین تمرکز ویژه‌ای روی بازی‌های رایانه‌ای با تجهیزات واقعیت مجازی کرده بودند و احتمالا در نمایشگاه سالانه بازی‌های رایانه‌ای شاهد ورود تجهیزات بهتر از این دست باشید.

 

 

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

خواندن 405 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مطابق با مطالعه ای جدید، ده ها تن گاز خطرناک توسط باطری های موجود در دستگاه های مصرف کننده مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها تولید می شوند.

در این پژوهش که نانو انرژی انتشار کرده است بیشتر از صد گاز سمی از جمله مونوکسید کربن توسط باطری های لیتیوم شناخته شده اند.

گازهای شناخته شده بالقوه کشنده هستند و علاوه بر آن که موجب آسیب های جدی به پوست، چشم و بینی می شوند می توانند ضررهای جدی تری را به محیط زیست وارد کنند.

محققان موسسه NBC Defence و دانشگاه Tsinghua در چین پس از مطالعه می گویند: “اشخاص بسیاری ممکن است از خطرات جدی و مخرب شارژرهای دستگاه شارژ شدنی شان بی اطلاع باشند.”

در مطالعه ای جدید، محققان نوعی باطری قابل شارژ را تحت عنوان “lithium-ion” بررسی کرده اند که هر ساله در دو بیلیون دستگاه قابل شارژ استفاده می شود.

دکتر جی سان مولف و پروفسور در موسسه NBC Defence می گوید: “در حال حاضر، بسیاری از دولت ها در سراسر جهان باطری های lithium-ion را از طریق وسایل الکترونیکی به دستگاه های موبایل می رسانند که به عنوان منبع انرژی شناخته شده است. و این باطری ها توسط میلیون ها نفر از خانواده ها استفاده می شود. بنابراین درک عموم مردم درباره خطرات جدی و آسیب رساننده پشت این منبع انرژی ضروری است.”

اگرچه خطرات ناشی از انفجار باطری ها ما را به یاد میلیون ها دستگاه می اندازد: چهار میلیون دستگاه لپتاپ Dell در سال ۲۰۰۶ و میلیون ها دستگاه Samsung Galaxy Note 7 در این ماه بر اثر انفجار باطری گزارش شده اند. اما تهدیدات انتشار گازهای سمی و منبع این آلاینده ها به خوبی شناخته نشده اند.

محققان هم اکنون درگیر برنامه ای برای توسعه روش های تشخیص بهبود ایمنی نسبت به استفاده از باطری های lithium-ion هستند تا مصرف کنندگان در آینده بتوانند با خیال راحت از دستگاه هایشان بهره مند شوند.

 

 

 

 

 

منبع: زوم تک

خواندن 388 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استخدام