خودرو

با مزدا 3 جدید آشنا شوید

مهر 22, 1395
بازدید: 339
نوشته شده توسط

مزدا ۳ جدید معرفی شد، باید دید که آیا این خودرو برای سال ۲۰۱۷ دستخوش چه تغییراتی شده است؟

با مزدا 3 جدید آشنا شوید

مزدا همواره از قدم‌های بلند خود مطمئن بوده است و این رویه در خصوص معرفی مزدا ۳ جدید مدل ۲۰۱۷ نیز تغییری نکرده است و با خودرویی مطمئن که توسط گروهی از متخصصین جدی و ماهر ساخته شده است مواجه هستیم. این خودرو به تازگی رونمایی شده است و از تغییرات تازه ای در نمای بیرونی، داخلی و البته تغییرات جزئی در بخش قوای محرکه بهره مند است

مزدا ۳

ابتدا با نمای خارجی خودرو شروع می‌کنیم تا ببینیم مزدا برای طرفداران و مشتران خود چه چیزی آماده کرده است. همانطور که مزدا همواره طراحی ویژه و زیبایی را برای محصولاتش در نظر می‌گیرد در این مدل نیز از جلوپنجره‌ی جدید، چراغ‌های اصلی LED با طراحی متفاوت و رینگ‌های جدید ۱۸ اینچی جدیدی استفاده شده است. برای بدنه‌ی این خودرو ۹ رنگ قابل انتخاب است که آبی میکا نیز به آن‌ها افزوده شده است.

مزدا ۳

کابین خودرو نیز برخی تغییرات را به خود دیده است. این تغییرات شامل استفاده از مواد با کیفیت‌تر نیز می‌شود. داشبورد و ادوات داخلی مزدا ۳، تریم جدیدی دارند و کنسول وسط، فرمان چرمی خودرو، کاربردی‌تر شده اند.

در این مدل از یک سیستم جدید Active Drive Display استفاده شده است و صفحه‌ی نشان دهنده‌ها نیز تغییر کرده است. این تغییرات نه تنها سبب کاربردی‌تر شدن کابین خودرو شده اند، بلکه در بهبود ظاهری کابین خودرو نیز نقش بسزایی دارند. مدل جدید مزدا را می‌توان با کابین تماما مشکی پارچه‌ای و یا مشکی سفید چرمی سفارش داد.

بخش فنی

مزدا ۳


در مزدا ۳ سدان و هاچ‌بک مدل ۲۰۱۷ امکان انتخاب چندین پیشرانه وجود دارد. نخستین پیشرانه توربودیزل ۱.۵ لیتری از سری SKYACTIV-D است که می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار نیرو تولید کند، پیشرانه‌ی دیزلی بعدی نیز باز از سری SKYACTIV-D بوده و دارای ۲.۲ لیتر حجم است، این پیشرانه از سیستم bi-Turbo برخوردار است و می‌تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. آخرین نسل مزدا ۳ همچنین با سه نوع پیشرانه‌ی بنزینی از سری SKYACTIV-G قابل سفارش است. اولین پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۵ لیتری و دارای ۱۰۰ اسب بخار قدرت است. پیشرانه‌ی بعدی ۲ لیتری بوده و می‌تواند ۱۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند و آخرین پیشرانه نیز ۱۶۵ اسب بخار قدرت دارد و دارای ۲ لیتر حجم است. تمامی پیشرانه‌های مزدا ۳ جدید دارای استاندارد یورو ۶ هستند و امکان انتخاب آن‌ها با دو جعبه دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی و خودکار SKYACTIV وجود دارد.

مزدا ۳

در خصوص امکانات جدید، مزدا ۳ به تکنولوژی سیستم کنترل بردار شتاب با نام G-Vectoring Control System مجهز شده است که باعث شده لیست تکنولوژی‌های SKYACTIV DYNAMICS این خودرو افزایش پیدا کند. کاری که این سیستم انجام می‌دهد این است که برای دستیابی به هندلینگ و راحتی بیشتر میزان گشتاور تقسیمی بین چرخ‌های جلو را تغییر داده و نحوه‌ی ارسال نیرو را بهبود می‌بخشد.

مزدا ۳

این خودرو همچنین مجهز به تکنولوژی‌های ایمنی موسوم به i-ACTIVSENCE شده است که مزدا ۳ را تبدیل به ایمن‌ترین خودرو در کلاس خود می کند. سیستم های ترمز هوشمند شهری (Advanced Smarty City Brake Support)، سیستم تشخیص علایم جاده و سیستم پشتیبانی هوشمند ترمز (Smart Brake Support) نیز در مزدا ۳ جدید موجود هستند.

 

 

 

 

منبع: زومیت

خواندن 339 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

یک دستگاه لکسوسRX450 در بعد از ظهر جمعه در منطقه‌ی مانتین‌ویو ایالت کالیفرنیا دچار سانحه شد.

تصادف خودرویی که به سیستم رانندگی خودکار گوگل مجهز بود!

در  یک بعد از ظهر جمعه در مانتین‌ویو، خودروی لکسوسRX450 هیبریدی که به سیستم هوشمند رانندگی خودکار مجهز بود دچار سانحه شد. در این تصادف هیچ‌کس آسیب ندید و بر طبق گزارش‌های اولیه علت تصادف ایراد سیستم رانندگی هوشمند گوگل نبوده است. برای اطلاع بیشتر در این زمینه با ما همراه شوید.

این حادثه در صورتی رخ داد که راننده‌ی ون تجاری که در سمت دیگر تقاطع بود‌، از چراغ قرمز عبور کرده و با سمت راست خودروی لکسوس برخورد می‌کند. شرکت گوگل این موضوع را که لکسوس مورد بحث در زمان تصادف با رانندگی خودکار کنترل می‌شده را تایید کرده است. در رانندگی عادی توسط انسان، در صورتی که با این حادثه مواجه می‌شد قطعا ترمز می‌کرد ولی در این مورد برای ترمزگیری نیز دیر شده بود و این سانحه قطعا رخ می‌داد. در این تصادف خودروی مذکور دچار آسیب زیادی شد بطوریکه برای جابجایی آن به یک تریلر خودروبر نیاز بود.

تصادف خودرویی که به سیستم رانندگی خودکار گوگل مجهز بود!

این اولین حادثه‌ای نبود که خودروهای خودران گوگل به آن دچار شده بودند ولی می‌توان گفت که اولین تصادفی بود که این غول تکنولوژی را دچار آسیب شدید کرده بود.
شرکت گوگل در بیانیه‌ای به این موضوع اشاره کرد که روزانه هزاران تصادف در جاده‌ها و خیابان‌های آمریکا رخ می‌دهد که اصلی‌ترین علت آن عبور از چراغ قرمز است. ۹۴درصد از این تصادفات را خطای راننده تشکیل می‌دهد و همین آمار شرکت گوگل را بر‌آن داشت تا به توسعه‌ی سیستم رانندگی خود ادامه‌ دهد.

تصادف خودرویی که به سیستم رانندگی خودکار گوگل مجهز بود!

دپارتمان حمل و نقل آمریکا در اوایل این هفته ۱۵ سیستم ایمنی خودروهای خودران را مورد بررسی قرار داد براساس اعلام این دپارتمان این خودروها از پتانسیل بالایی برای بهبود ایمنی و کارایی برخورداراند.

 

 

 

منبع: زومیت

خواندن 470 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

ایران‌خودرو و پژو در حالی پس از چهار سال جدایی، دوباره به یکدیگر رسیدند که طبق قرارداد منعقد‌شده میان آنها، قرار است پنج پژوی جدید در کشور تولید و عرضه شود.

۵ محصول جدید پژو به ایران می‌آیند

این دو دوست قدیمی که اواخر سال 91 ناگهان و به دلیل تشدید تحریم‌ها، از هم جدا شدند، پس از توافق هسته‌ای ژنو، باب مذاکرات با یکدیگر را آغاز و در نهایت طی زمستان 94، قرارداد جدیدی را امضا کردند. طبق این قرارداد که گفته می‌شود از جنس جوینت ونچر است، پژو پنج محصول جدید خود را به تدریج راهی بازار ایران خواهد کرد و در این بین برخی در مدار تولید قرار می‌گیرند و برخی نیز فقط وارد خواهند شد.

هرچند با توجه به تراکم بسیار زیاد در بازه قیمتی زیر 50 میلیون تومان، انتظار می‌رفت ایران‌خودرو و پژو محصولاتی در این بخش از بازار را عرضه کنند، با این حال کف قیمتی خودروهایی که قرار است راهی کیلومتر 14 جاده مخصوص شوند، 50 میلیون تومان است.

آن طور که ایران‌خودرویی‌ها اعلام کرده‌اند، پنج محصول مدنظر پژو برای بازار ایران، بین 50 تا 185 میلیون تومان قیمت خواهند داشت و هر کدام، بخشی جداگانه از بازار را پوشش می‌دهند. بر این اساس، پژو 301، پژو 208، پژو 2008، پژو 308 و پژو 508 به تدریج از اواخر امسال راهی بازار کشور خواهند شد که چراغ اول را مدل 2008 روشن خواهد کرد. بنا به گفته مدیر فروش ایران‌خودرو، مدل 2008 بسته به آپشن و امکانات، قیمتی بین 75 تا 90 میلیون تومان خواهد داشت و با 20 درصد ساخت داخل اولیه از زمستان امسال وارد خط تولید می‌شود.

در مرحله بعد اما قرار است دو مدل 208 و 301 و در ادامه، مدل‌های 308 و 508 روانه بازار شوند که در این بین، پژو 208 بازه قیمتی 60 تا 65 میلیون تومان را پوشش می‌دهد. همچنین مدل 301 نیز که ارزان‌ترین محصول جدید پژو در ایران به شمار می‌رود، با قیمتی بین 50 تا 60 میلیون تومان (بسته به آپشن‌ها و امکانات) عرضه می‌شود. بنا به گفته مسوولان ایران‌خودرو، مدل 508 نیز که گران‌ترین خودرو جدید پژو در ایران محسوب می‌شود، احتمالاً قیمتی حدود 185 میلیون تومان خواهد داشت. در مورد مدل 308 نیز ایران‌خودرویی‌ها عنوان کرده‌اند که هنوز قیمت خاصی برای آن لحاظ نشده و مشخص نیست این محصول در کدام بازه قیمتی عرضه خواهد شد.

به جز خودروهای نام‌برده‌شده، پژو قصد دارد مدل 207 را بار دیگر در ایران به تولید برساند، محصولی که چند سال پیش نیز میهمان ایران‌خودرو بود اما بعد از رفتن پژو، تولیدش متوقف شد. این خودرو در واقع محصول جدیدی به شمار نمی‌رود و قرار است با قیمتی حدود 45 میلیون تومان به دست مشتریان برسد.

با توجه به قیمت‌هایی که پژو و ایران‌خودرو برای محصولات جدید خود در نظر گرفته‌اند، عملاً دست خیلی‌ها از خرید آنها کوتاه خواهد ماند، زیرا قدرت خرید نزدیک به 80 درصد از مشتریان داخلی، با بازار زیر 50 میلیون تومان تناسب دارد. همچنین از آنجا که خودروهای چینی حضور گسترده‌ای در بازه قیمتی 50 تا 100 میلیون تومان دارند، رقابتی نزدیک میان این چشم‌بادامی‌ها و پژوهای جدید شکل خواهد گرفت. هرچند ممکن است ابتدا پژوهای جدید بر چینی‌ها فائق بیایند، اما هیچ تضمینی بابت تداوم این برتری وجود ندارد و ممکن است چشم‌بادامی‌های زیرک بازار خودرو ایران، در ادامه به رقبایی سرسخت برای فرانسوی‌های تازه‌وارد تبدیل شوند. بدون شک، جنگ چینی‌ها و فرانسوی‌ها در بازار خودرو ایران، جنگ قیمت و آپشن خواهد بود و باید منتظر ماند و دید در نهایت کدام یک پیروز می‌شود.

 

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

خواندن 438 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مرداد ماه امسال تولید پنج مدل سواری در خودروسازان داخلی متوقف شد.

تولید ۵ مدل سواری متوقف شد

در این مدت تولید خودروی وولیکس C۳۰ دنده‌ای LUXURY شرکت خودروسازی راین با کاهش صد درصدی همراه بوده و از ۷۰۰ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به صفر رسید.

تولید دو سواری لند مارک و آسا B۵۰ از تولیدات گروه خودروسازی بهمن نیز متوقف شده است به‌گونه‌ای که تولید این محصولات به ترتیب از ۹ و ۵۸ دستگاه در مرداد ۱۳۹۴ به صفر رسیده است.

همچنین تولید خودروی سابرینا شرکت سازه‌های خودرو دیار نیز با کاهش صد درصدی همراه بوده و از ۴۰ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به صفر کاهش یافته است.

تولید گریت وال M۴ به عنوان دیگر سواری تولیدی شرکت سازه‌های خودرو دیار هم صد درصد کاهش یافته و از ۱۳ دستگاه در مرداد ۱۳۹۴ به صفر رسیده است.

 

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

خواندن 376 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استخدام