خودرو

قیمت رنو کوئید به عنوان جایگزین پراید در ایران مشخص شد.

امروز مدیر منطقه‌ای رنو در خاورمیانه در جریان نشست خبری خود از قیمت رنو KWID به عنوان جایگزین اصلی پراید در ایران پرده‌ برداشت. پیمان کارگر، مدیر منطقه خاورمیانه رنو قیمت مدل کوئید را در حدود ۳۱ میلیون تومان اعلام کرد.

وی در ادامه اضافه کرد که این خودرو با همکاری سایپا تولید نمی‌شود و از احتمال تولید رنو کوئید با ایران‌خودرو خبر داد. کارگر علت اصلی این کار را ایجاد فضای رقابتی دانست و گفت موضوع تولید مستقل این خودرو دور از ذهن نخواهد بود.

علاوه بر این، کارگر اعلام کرد: «مدل تولید شده‌ی رنو کوئید در ایران با نمونه‌ی تولیدی در کشور هند تفاوت خواهد داشت و قصد داریم نشان سه ستاره را از EuroNCAP دریافت کنیم.

مدیر عامل رنو پارس ضمن ابراز امیدواری از فروش ۲۰۰ هزار دستگاه رنو کوئید در بازار ایران، اعلام کرد به زودی خودروهای دیگری از نیسان نیز توسط پارس خودرو تولید خواهد شد.

رنو KWID با ظاهری شبیه خودروهای SUV دارای پیشرانه‌ی سه سیلندر با توان خروجی ۶۰ اسب بخار و گشتاور ۷۲ نیوتن‌متر است که از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری و جعبه دنده‌ی دستی بهره می‌برد.

 

 

 

 

منبع: زومیت

خواندن 331 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

گزارش کیفیت خودروها در شهریورماه نشان می‌دهد کیفیت خودروهای پرتیراژی مانند سمند، پژو ۴۰۵، پژو پارس، پراید و تیبا در پایین‌ترین حد یعنی تک‌ستاره است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، در شهریور امسال 56 هزار و 943 دستگاه خودرو سبک در کشور تولید شد که 93 درصد از میزان این تولید به خودروهای سواری و 7 درصد دیگر به خودروهای وانت اختصاص داشته است.

خودروهای سبک تولیدی در شهریور ماه شامل 35 مدل خودرو در گروه سواری و 6 مدل در گروه وانت است.

در بخش وانت، خودروهای وانت نیسان دوگانه سوز و وانت تندر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در بخش سواری، خودروهای پژو 206 و برلیانس H330 به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید خودرو را در شهریور ماه به خود اختصاص دادند.

 

 

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

خواندن 385 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شرکت رین اسپید از طراحی خودرویی خبر داده است که مخصوص افرادی است که به اتومبیل علاقه ندارند.

خودرویی برای کسانی که به خودرو علاقه ندارند

شرکت سوئیسی رین اسپید همواره سعی می‌کند تا آینده‌ی دنیای اتومبیل را در محصولاتش به نمایش بگذارد. این شرکت در سال‌های اخیر نیز شروع به فعالیت در زمینه‌ی خودروهای خودران کرده است و خودروهایی مفهومی چون XchangeE، Budii و Etos را درنتیجه‌ی همین فعالیت‌ها به تولید رسانده است. در ادامه‌ی خبر همراه زومیت باشید.

جدیدترین خودروی مفهومی رین اسپید که در ماه ژانویه‌ی آینده در نمایشگاه Consumer Electronics Show سال ۲۰۱۷ به نمایش در خواهد آمد خودرویی به نام Oasis است. این خودروی مفهومی به طور کامل خودران است. رین اسپید می‌گوید گرچه حس رانندگی با این خودرو بیشتر شبیه به رانندگی با یک خودروی مخصوص بازی گلف است اما در آن همچنان غربیلک فرمان وجود دارد.

استفاده از خودروی Oasis قطعا برای شهرهای بزرگ بسیار کاربردی است و رین اسپید اشاره می‌کند که این خودرو یک نمونه‌‌ی ایده‌‌آل برای به اشتراک‌گذاری اتومبیل است. بسیاری از مردم پیش‌بینی می‌کنند که مساله‌ی اشتراک اتومبیل در آینده و در زمانی که خودروهای خودران وارد خیابان‌ها شوند مساله‌ای بسیار عادی خواهد بود. رین اسپید پیش‌بینی می‌کند که خودروی Oasis می‌تواند در اول صبح برای جابجایی، در طی روز برای کارهای Delivery (تحویل محموله) و در شب برای سرگرمی و تفریح مورد استفاده قرار گیرد.

رین اسپپید

در داخل کابین Oasis حسی شبیه به یک سالن را القا می‌کند و شیشه‌ی جلویی خودرو همانند یک نمایشگر و به صورت واقعیت افزوده عمل می‌کند. در داخل کابین این خودرو حتی مکانی برای پرورش گیاه و سبزیجات برای مصرف در آشپزی پیش بینی شده است، دلیل وجود چنین فضایی این است که طراح خودرو معتقد بوده که چرا باید به خاطر سفرهای درون شهری کار رسیدگی به گیاهان را متوقف کنیم.

دوستداران خودرو قاعدتا نباید از وجود خودروهایی همانند Oasis ناراحت شوند، چون اگر تمامی افرادی که به رانندگی علاقه‌ای ندارند، شروع به دادن خودروهایشان به سیستم اشتراک‌گذاری خودرو کنند، در این صورت جاده‌ها کاملا در اختیار علاقه‌مندان به رانندگی قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه CES ۲۰۱۷ از ۱۶ تا ۱۹ دی در لاس وگاس برگزار خواهد شد.

 

 

 

منبع: زومیت

خواندن 310 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

کمپانی خودروسازی بی‌ام‌و از نسل جدید سدان سری ۵ رونمایی کرد.

بی ام و سری 5 مدل 2017 معرفی شد

بالاخره پس از ماه‌ها انتشار عکس‌ها و ویدیوهای مخفیانه از مدل ۲۰۱۷ بی‌ام‌و سری ۵، این خودروساز آلمانی به‌طور رسمی از این خودرو رونمایی کرد. با ما همراه باشید.

اگرچه تغییرات انجام شده روی این خودرو تنها محدود به تغییرات ظاهری نمی‌شود اما، سری ۵ جدید بیشتر یک مدل تکامل یافته از نسل‌های پیشین خود است تا یک مدل انقلابی. استفاده از پیشرانه‌های جدید، کاهش وزن چشمگیر، استفاده از تکنولوژی‌های بیشتر و مصرف سوخت بهینه‌تر برخی از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در جدیدترین سدان بی‌ام‌و هستند.

بی‌ام‌و سری ۵ ۲۰۱۷


به دلیل استفاده طراحان بی‌ام‌و از المان‌های طراحی سری ۳ و ۷ در این خودرو، امکان ندارد که آن را با خودرویی از برند دیگر اشتباه بگیرید. طرح شبیه چوب هاکی که در نمای جانبی خودروهای سری ۷ به چشم می‌خورد در سری ۵ جدید نیز وجود دارد و چراغ‌های جلوی LED تطبیق‌پذیر آن همانند سری ۳ به زیبایی به سمت جلوپنجره‌ی سنتی بی‌ام‌و متمایل شده‌اند. انحنای هافمیستر (Hofmeister kink) در کنار دیگر المان‌های مدرن طراحی بی‌ام‌و، در سری ۵ جدید نیز به چشم می‌خورد.

بی‌ام‌و سری ۵ ۲۰۱۷

در راستای بکارگیری استراتژی حرکت بهینه‌ (EfficientDynamics) که توسط بی‌ام‌و اتخاذ شده است، جلوپنجره‌ی سری ۵ جدید، که تا حدودی شبیه به کلیه است، از دریچه‌های فعال برای کاهش نیروی پسا بهره می‌برد. برای بهبود حرکت هوا در اطراف خودرو بی‌ام‌و از دریچه‌هایی با نام‌های پرده هوا و مسیر تنفس استفاده کرده است. به گفته‌ی بی‌ام‌و، این دریچه‌ها علاوه بر کاهش نیروی پسا و بهبود جریان هوای عبوری از روی خودرو، به کاهش نیروی برآی تولیدی در سرعت‌های بالا نیز کمک می‌کنند.

بی‌ام‌و سری ۵ ۲۰۱۷

بی‌ام‌و سری ۵ ۲۰۱۷

با اینکه طول،عرض و ارتفاع این خودرو نسبت به مدل قبلی افزایش یافته است اما، به لطف استفاده از فولاد بسیار مقاوم، آلومینیوم و منیزیم در بدنه‌ی آن، بی‌ام‌و سری ۵ جدید نسبت به مدل پیشین ۶۲ کیلوگرم سبک‌تر است. این کاهش وزن در کنار استفاده از پیشرانه‌های قدرتمندتر باعث شده تا سری 5 مدل ۲۰۱۷ نسبت به نسل‌های گذشته سریع‌تر باشد.

بی‌ام‌و سری ۵ ۲۰۱۷

بی‌ام‌و سری ۵ ۲۰۱۷

پیشرانه‌های خطی ماژولار ۴ و ۶ سیلندر جدید بی‌ام‌و که با نام BMW TwinPower Turbo شناخته می‌شوند، در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته‌اند. مدل 530i که مجهز به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ است و مدل 540i که مجهز به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوشارژ است، دو مدلی هستند که در آغاز عرضه در ایالات متحده آمریکا قابل سفارش هستند. علاقه‌مندان می‌توانند سیستم چهار چرخ محرک بی‌ام‌و موسوم به xDrive را برای هر دو مدل سفارش دهند اما، فعلا خبری از جعبه دنده‌ی دستی و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر نیست. با توجه به مشخصات پیشرانه‌های مورد استفاده در مدل‌های 530i و 540i انتظار می‌رود شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت مدل 530i 6 ثانیه باشد (در صورت وجود سیستم xDrive این زمان به ۵.۸ ثانیه می‌رسد) و در مدل 540i  این اعداد به ترتیب برابر ۴.۹ و ۴.۷ ثانیه خواهند بود. تمام پیشرانه‌ها مجهز به یک جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۸ سرعته هستند. این جعبه‌دنده مانند جعبه‌دنده‌ی سری ۷ و یا جعبه‌دنده‌ی مورد استفاده در رولزرویس مجهز به سیستم تعویض دنده مبتنی بر جی‌پی‌اس است. لازم به ذکر است که مصرف سوخت سری ۵ جدید هنوز از سوی بی‌ام‌و اعلام نشده است.

بی‌ام‌و سری ۵ ۲۰۱۷

بی‌ام‌و سری ۵ ۲۰۱۷

همه‌ی مدل‌های سری ۵ جدید از اگزوزهای دوگانه بهره می‌برند که این امر تا حدودی تشخیص پیشرانه‌ی مورد استفاده در خودرو را مشکل می‌کند. با این حال، همچنان یک راه برای حدس زدن پیشرانه موجود است و آن توجه به شکل خروجی‌های اگزوز است. در مدل‌های ۴ سیلندر خروجی‌های اگزوز به شکل دایره طراحی شده اند در صورتیکه در مدل‌های ۶ سیلندر خروجی‌ها به شکل ذوزنقه هستند (البته در مدل M Sport پیشرانه‌های ۴ سیلندر نیز خروجی‌های اگزوز ذوزنقه‌ای هستند).

با توجه به عکس‌های منتشر شده، اطمینان داریم که سری ۵ جدید تنها محدود به این دو نسخه نخواهد بود و به زودی شاهد اخباری پیرامون نسخه‌ی قدرتمند M550 و مدل هیبریدی 530e خواهیم بود.

بی‌ام‌و سری ۵ ۲۰۱۷

بی‌ام‌و سری ۵ ۲۰۱۷

پکیج M Sport، که در آغاز عرضه‌ی این مدل قابل سفارش خواهد بود، تغییرات و بهبودهای گوناگونی نسبت به نسخه‌های استاندارد ارائه می‌کند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کیت بدنه‌ی خاص برای بهبود جریان هوای عبوری و تغییر ظاهر خودرو اشاره کرد. برای بهبود عملکرد خودرو نیز ارتفاع خودرو کاهش یافته و از رینگ و لاستیک بزرگ‌تر استفاده می‌شود. داخل مدل‌های M Sport نیز تغییرات کوچکی به چشم می‌خورد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فرمان چرم، پوشش پدال‌ها اشاره کرد.

فضای داخلی سری ۵ مدل ۲۰۱۷ نیز بهبودهای گوناگونی یافته است که مهم‌ترین آن‌ها استفاده از نسخه‌ی ۶.۰ سیستم اطلاعات و سرگرمی iDrive بی‌ام‌و است که هم‌اکنون در سری ۷ استفاده می‌شود. سیستم‌ کنترل حرکت، کنترل صوتی و نمایش اطلاعات مهم بر روی شیشه‌ی جلو از قابلیت‌های سیستم iDrive نسخه‌ی ۶.۰ است. به لطف استفاده گسترده از عایق‌های صوتی و صندلی‌های ماساژور چند جهته، فضای داخلی این خودرو نسبت به نسل گذشته ساکت‌تر و راحت‌تر است. همچنین، برای لذت بردن بهتر، سیستم صوتی هارمن کاردن (Harmon Kardon) با ۱۶ بلندگو و ظرفیت ۶۰۰ وات قابل سفارش است.

بی‌ام‌و سری ۵ ۲۰۱۷

بی‌ام‌و سری ۵ ۲۰۱۷

چرخ‌های جلوی سری ۵ جدید از سیستم تعلیق جناغی دوبل بهره می‌برند و چرخ‌های عقب آن به سیستم تعلیق مستقل ۵ اتصاله مجهز شده‌اند. علاوه بر افزایش فاصله‌ی چرخ‌های جلویی و عقبی از یکدیگر، فاصله‌ی محورهای این خودرو نیز نسبت به مدل گذشته اندکی افزایش یافته است. خبر مهم در مورد این خودرو امکان تلفیق سیستم xDrive بی‌ام‌و با فرمان‌پذیری ۴ چرخ بی‌ام‌و (سیستم ابداعی توسط بی‌ام‌و که به موجب آن چرخ‌های عقب در شرایط خاص ۳ درجه منحرف می‌شوند تا به فرمان‌پذیری خودرو کمک شود و هم‌اکنون در سری ۷ به‌کار می‌رود) است.

بی‌ام‌و سری ۵ با آخرین تجهیزات ایمنی و سیستم‌های دستیار راننده به بازار عرضه خواهد شد. از جمله‌ی این سیستم‌ها می‌توان به رادار کروز کنترل، سیستم هشدار عبور از خطوط، دستیار حرکت بین خطوط و سیستم جلوگیری از برخورد با موانع در شرایط خاص اشاره کرد. به لطف استفاده از سیستم نمایش سه بعدی خودرو برای پوشش نقاط کور و سرویس رزرو جای پارک موسوم به ParkNow پارک کردن سری ۵ جدید راحت‌تر شده است.

این خودرو از فوریه‌ی سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار عرضه خواهد شد و کمی قبل از عرضه‌ی آن شاهد اعلام قیمت این خودرو توسط کمپانی بی‌ام‌و خواهیم بود.

 

 

 

 

منبع: زومیت

خواندن 407 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استخدام