خودرو

خرید یک خودرو را باید سرمایه‌گذاری بزرگی دانست که بسیاری از ما انتظار داریم در این سرمایه‌گذاری سود کرده و تا سالیان سال از خودروی خود به خوبی استفاده کنیم. اما بعضی از عادات رانندگی، به خودروها آسیب زده و شما را تبدیل به بدترین دشمن خودروها می‌کند. در ادامه نگاهی کوتاه به ۱۰ عادت بد رانندگان انداختیه‌ایم که باعث آسیب دیدگی خودروها و خرابی آنها در بلند مدت می‌شوند.

Image result for ‫۱۰ عادت بد که به خودروی شما آسیب می‌رساند!‬‎


نادیده گرفتن ترمز دستی!

gallery-1478717860-image1

حتی اگر شما در یک سطح صاف و بدون سراشیبی خودروی خود را پارک کرده باشید و احساس کنید که نیازی به استفاده از ترمز دستی ندارید؛ باید آن را گرفته و بالا بکشید! وقتی شما از ترمز دستی استفاده نمی‌کنید، تمام وزن خودرو به قطعات کوچک و ظریف چرخ‌ها و دیسک‌های ترمز انتقال پیدا کرده و در نهایت منجرب به شکستن و یا آسیب‌پذیری ترمزهای خودرو می‌شوید. بنابر این با استفاده از ترمز دستی، وزن خودرو را بین قطعات تقسیم کرده و از آسیب رسیدن به ترمزها و قطعات خودرو جلوگیری می‌کنید.

پایین نگاه داشتن میزان سوخت!

Close-Up Of Car Fuel Gauge


بسیاری از ما حاضر به پرداخت مبلغ ناچیزی جهت پرنگاه داشتن باک سوخت خودروهای خود نیستیم. همین موضوع به ظاهر ساده ممکن است به سیستم سوخت‌رسانی خودروی شما صدمه بزند. پمپ‌های سوخت برای خنک شدن نیاز به غوطه‌ور شدن در مخزن سوخت دارند و اگر سوخت کافی در باک خودروی شما وجود نداشته باشد؛ در دراز مدت منجرب به سوختن و از کار افتادن سیستم سوخت‌رسانی خودروی شما خواهد شد. بنابراین با پرنگاه داشتن باک خودروی خود از آسیب دیدن سیستم سوخت‌رسانی و خرید یک پمپ بنزین جدید بی‌نیاز می‌شوید!

دنده معکوس‌های ناگهانی!

image3

فرض را بر این بگیرید که شما در حال استفاده از دنده عقب خودرو هستید و به یکباره دنده را عوض کرده و با سرعت هرچه تمام‌تر به سمت جلو  حرکت می‌کنید. این اتفاق به ظاهر ساده ممکن است که به پیشرانه خودروی شما صدماتی جدی وارد کند؛ بنابر این هنگان تعویض دنده مقداری صبر کنید تا موتور شوکه نشده و نیاز به تعمیرگاه نداشته باشد!

گرم کردن با دور موتور!

Analog Speedometer with Glowing Indicator

پس از روشن نمودن خودرو، بهتر است که تا یک دقیقه به آن فرصت دهید که در حالت عادی کار کند و از گازدادن و بالابردن دور موتور خودداری کنید. این عمل به توزیع سوخت و روغن در پیشرانه کمک کرده و از بالارفتن حرارت آن جلوگیری می‌کند. برخی برای سرعت بخشیدن به این روند اقدام به بالابردن دور موتور کرده و آسیبهایی جدی به پیشرانه خودرو وارد می‌کند. اگر هوا سرد باشد و به یکباره با بالا بردن دور موتور، مواد و سوخت گرم را وارد موتور کنید؛ بین اجزاء و قطعات موتور به دلیل تغییر ناگهانی دما مشکلاتی ایجاد می‌شود. بنابر این فقط ۶۰ ثانیه قبل از حرکت خودرو صبر کنید تا موتور خودش را گرم کند.

گاز دادن‌های ناگهانی!

دوستداران خودرو برای یکبار هم که شده وسوسه می‌شوند و پدال گاز را تا انتها فشار داده و سرعت خودروی خود را به بالاترین حد ممکن می‌رسانند. این موضوع ممکن است برای دوستداران خودرو جذاب و هیجان‌انگیز باشد؛ اما برای خودروها این گونه نیست! این عمل منجرب به سوخت‌رسانی سریع به موتور می‌شود و بار سنگینی را بر دوش اجزاء پیشرانه خودروها قرار می‌دهد، که منجرب به آسیب‌پذیری و خرابی موتور در دراز مدت می‌شود. از طرفی برای توقف خودرو به لنت‌ها و ترمزهای خودرو فشار زیادی وارد شده و منجرب به سایش و خرابی آنها خواهد شد. توجه داشته باشید که مقاوت در رانندگی یک اصل است؛ اگر شما نمی‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید، باید منتظر دریافت صورت حساب تعمیر خودروی خود باشید!

دسته دنده و سرگرمی!

image6

برخی از رانندگان به دسته دنده خودرو به چشم یک سرگرمی بزرگ نگاه می‌کنند. این رانندگان هنگامی که در حال رانندگی هستند، یکی از دستان خود را بر روی فرمان و دست دیگر را بر روی دسته دنده خودرو قرار می‌دهند. این اقدام منجرب به وارد آمدن فشار و در نهایت سایش جعبه دنده خودروی شما می‌شود؛ پس بهتر است در هنگان رانندگی هر دو دست خود را بر روی فرمان قرار دهید تا هم به جعبه دنده آسیبی نرسد و هم قادر به کنترل خودرو در مانورهای ناگهانی باشید.

سوء استفاده از کلاچ!

image7

بسیاری از رانندگان در جابجایی‌های کوتاه از کلاچ خودرو استفاده می‌کنند. مثلا در یک ترافیک بسیار طولانی از کلاچ استفاده کرده و یک سانت به یک سانت خودروی خود را جابجا می‌کنند و یا پشت چراغ قرمز ایستاده‌اند و منتظر سبز شدن چراغ و رها کردن کلاچ هستند. استفاده از کلاچ برای نگاه داشتن خودرو یک اشتباه محض بوده و در بلند مدت باید مبلغ زیادی بابت تعمیر و تعویض صفحه کلاچ و جلوبندی پرداخت کنید. بنابر این خیلی از کلاچ استفاده نکنید و در صورت امکان با تعویض دنده از آسیب رساندن به کلاچ جلوگیری کنید.

بار زیاد!

image8


حمل بار زیاد و سنگین به پیشرانه، سیستم تعلیق و ترمزهای خودرو فشار زیادی وارد کرده  و مصرف سوخت آن را افزایش می‌دهد. بنابر این در صورت امکان به خودروی خود، به چشم یک وانت نگاه نکرده و سعی کنید که بار شما کمتر باشد و چیزهایی را حمل کنید که به آنها نیاز دارید. در غیر این صورت، با حذف برخی از قطعات غیر ضروری، باید وزن خودروی خود را کاهش دهید. برای مثال قطعات مرتبط با سیستم صوتی تهویه مطبوع را از خودروی خود جدا کنید تا چند کیلو از وزن خودروی شما کم شود! این کار بسیار سخت و البته تقریبا بی‌فایده است! پس بهتر است یک وانت و یا کامیون را برای حمل بار خود انتخاب کنید!

ترمز در سراشیبی

image9

زمانی که شما در سراشیبی حرکت می‌کنید؛ برای کنترل سرعت خودرو، اقدام به ترمز کردن‌های پی‌در‌پی کرده و در نهایت باعث گرم شدن لنت‌های ترمز و سایش آنها می‌شوید. بنابر این سعی کنید از دنده یک و دو استفاده کنید تا فشار از روی پیشرانه خودرو برداشته شود و با سرعت کمتری رانندگی کنید. به این ترتیب نیازی به ترمزهای پی‌درپی برای کنترل سرعت خودرو ندارید!

بی توجهی به علائم هشدار دهنده

برخی اوقات هنگام حرکت با خودروی خود، متوجه لزرش‌های عجیب و غریب، ضربه‌های گاه به گاه و علائمی غیرطبیعی می‌شوید که در این صورت، باید خودروی خود را جهت بازرسی و معاینه فنی به تعمیرگاه ببرید. ممکن است شما متوجه هیچ مشکلی نشوید، ولی در بلند مدت خودروی شما با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

 

 

 

 

 

منبع: چرخان

خواندن 507 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

انتخاب یک خودروی مناسب خانوادگی به پارامترهای مهمی ازجمله فضای داخلی، راحتی سرنشینان، امکانات رفاهی، ایمنی، استهلاک کم (برای پیشگیری از دردسر!) بستگی دارد، اما در بازار این روزهای کشور ما که دیگر رنگ و بوی ارزانی قدیم را ندارد ؛

 گزینه‌های پیش رو برای اعضای خانواده‌ای از قشر متوسط که قصد دارند حدود 30 میلیون تومان برای خرید خودرویی خانوادگی هزینه کنند، تا حد بسیار زیادی محدود شده است. در این مطلب سراغ ده خودروی دست دوم و صفر کیلومتر مناسب برای استفاده خانوادگی موجود در بازار کشور می‌رویم که با حدود 30 میلیون تومان (کمی بالاتر یا پایین تر!) قابل خریداری هستند.

سایپا ساینا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم ، ساینا جدیدترین فرزند از خانواده پراید است که بتازگی از سوی سایپا به بازار کشور عرضه شده است. این خودرو که در واقع یک تیبا با ظاهری متفاوت و البته نه‌چندان زیبا محسوب می‌شود، از پیشرانه‌ای مشترک با تیبا یعنی نمونه چهار سیلندر 1/5 لیتری با قدرت 87 اسب بخار بهره می‌برد. این خودرو از نظر فضای داخلی به گزینه‌هایی مثل سمند و پژو 405 نمی‌رسد، اما برای تردد در شهرهای بزرگ از ابعاد مناسبی بهره می‌برد. در حال حاضر ساینا تیپ EX قیمتی معادل 27/7 میلیون تومان دارد.

پژو 405

پژو 405 یکی از خودروهای خانوادگی محبوب بازار ایران است که نخستین بار اوایل دهه 70 شمسی به بازار کشور وارد شد. این فرانسوی که در بازار جهانی هم یکی از بهترین و مرغوب‌ترین خودروهای اقتصادی دهه 90 میلادی محسوب می‌شود در حال حاضر در دو نسخه SLX و GLX در بازار کشور ما حضور دارد.

نسخه GLX از همان پیشرانه چهار سیلندر 1800 و نمونه SLX از پیشرانه TU5 مشترک با پژو 206 تیپ پنج (1600 و 16 سوپاپ) بهره می‌برد.

البته لازم به ذکر است SLX با توجه به پیشرانه‌ای جدیدتر کم‌استهلاک‌تر، پرقدرت‌تر و با مصرف سوخت کمتری است. این در حالی است که پیشرانه نسبتا قدیمی 1800 سی‌سی فابریک 405 به اندازه TU5 نصب شده روی SLX راضی‌کننده نیست، اما قطعات یدکی فراوان‌تری دارد. در حال حاضر پژو GLX و SLX به ترتیب 30 و 29 میلیون تومان قیمت دارد.

هیوندای ورنا

یکی از کم‌استهلاک‌ترین خودروهایی که می‌توان با بودجه 30 میلیون تومان خریداری کرد، هیوندای ورنای مونتاژ شده در داخل کشور (کرمان خودرو) است. ورنا نخستین بار سال 1383 شمسی از طرف خودروساز وطنی به بازار کشور عرضه شد و تا 1389 نیز روی خط تولید قرار داشت. این خودرو از پیشرانه چهار سیلندر 1/5 لیتری بهره می‌برد و با توجه به استهلاک بسیار پایینش، برای یک استفاده بی‌دردسر کاملا مناسب است. سواری نرم این خودرو و فضای داخلی مناسبش هم می‌تواند امتیاز مثبتی برای ورنا محسوب شود. در حال حاضر با در دست داشتن 30 میلیون تومان وجه نقد می‌توانید یک هیوندای ورنا مدل 1386 تمیز و در حد صفر بخرید.

پژو پارس

این روزها پژو پارس به یکی از پرطرفدارترین خودروهای خانوادگی قیمت متوسط بازار کشور ما تبدیل شده است. این محصول ایران خودرویی در حال حاضر در دو نوع پارس سال و TU5 در بازار حضور دارد که هر یک از آنها از جایگاه منحصربه‌فردی در بازار کشور ما برخوردارند. در واقع پارس هم در دو نوع پیشرانه از مسائلی مشابه پدرش 405 برخوردار است، لذا اگر به دنبال نمونه‌ای کم‌دردسرتر هستید سراغ نسخه 1800 بروید.

پژو پارس سال در حال حاضر حدود 35 میلیون تومان قیمتگذاری می‌شود و نمونه LX با موتور Tu5 کمی گران تر است. شما می‌توانید با 30 میلیون تومان نسخه‌های دست دوم تمیز و مرتبی از این خودرو را خریداری کنید.

ایران خودرو رانا

رانا یکی دیگر از خودروهای ملی کشور است که بر پایه پژو 206 صندوق دار تولید شده و در واقع چهره‌ای همگام با دیگر محصولات ایران خودرو دارد، اما مساله اینجاست که این خودرو از کیفیت ساختی چند درصد پایین‌تر نسبت به 206 بهره می‌برد. برای مثال مواد استفاده شده در ادوات کابین این خودرو چندان جالب نیست. همچنین رانا از اکسل عقب و گیربکسی متفاوت با 206 بهره می‌برد که البته در تامین برخی قطعات آن دچار مشکل خواهید شد. بعلاوه پیشرانه به کار رفته روی این خودرو نمونه TU5 مشترک با 206 تیپ پنج و دیگر خودروهای خانواده TU5 است. این خودرو در حال حاضر قیمتی معادل 33 میلیون تومان دارد.

سیتروئن زانتیا

در سال 1380، نخستین سیتروئن زانتیا در حالی از خط تولید پارس خودرو خارج شد که یکی از خودروهای خانوادگی نسبتا لوکس آن زمان به شمار می‌رفت و جالب اینجاست که این کاراکتر لوکس و نسبتا اشرافی هنوز هم در زانتیا باقی مانده است. زانتیا با دو نوع پیشرانه 2000 و 1800 سی‌سی و جعبه دنده پنج سرعته دستی در بازار کشور ما حضور داشت و هر چند آخرین نمونه‌ها از این خودرو در سال 1389 از خط تولید خارج شدند، اما یک زانتیای دست دوم هنوز هم در بازار ما از ارزش بالایی برخوردار است. در حال حاضر یک زانتیای مدل 84 تا 86 را می‌توان با قیمتی حدود 28 تا 32 میلیون تومان (در نسخه‌های سالم) خریداری کرد.

مزدا 323

مزدا 323 که در کشورهای غربی تحت عنوان «پروتج» شناخته می‌شود، از سال 1380 روی خط تولید بهمن خودرو قرار گرفت. مزدا 323 از مدرن‌ترین و کم‌استهلاک‌ترین خودروهایی بود که در آن دوران به بازار داخلی کشور ما عرضه شده بود و این خودرو هنوز هم از جایگاه خوبی در بازار بهره می‌برد.

پیشرانه چهار سیلندر 6/1 لیتری قرار گرفته روی مزدا 323، استهلاک بسیار پایینی دارد و اگر خواسته باشید کمی بیشتر از 30 میلیون تومان هزینه کنید می‌توانید نسخه تیپ پنج این خودرو را خریداری کنید که از جعبه دنده اتوماتیک و سانروف بهره می‌برد. در حال حاضر 323 فقید در بازار کشور ما از حدود 22 تا 40 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود که به نسبت دیگر خودروهای بازار، عدد بدی به شمار نمی‌رود.

سمند LX

سمند نخستین خودروی ملی بود که اوایل دهه 80 شمسی بر پایه پژو 405 شکل گرفت و همواره به عنوان یک خودروی خانوادگی اقتصادی مناسب برای سفرهای بین شهری شناخته شده است. سمند دارای تیپ‌های مختلفی با پیشرانه‌های مختلف و البته جزئیات ظاهری متفاوت است که محبوب‌ترین آن را می‌توان نمونه LX با پیشرانه 8/1 لیتری پژو دانست.

همچنین این خودرو با پیشرانه‌های EF7 و بتازگی EF7 توربو (در نمونه سورن) در بازار حضور دارد که هرچند نسخه‌های EF7 تا پیش از این به دلیل قطعات نه‌چندان مرغوب مورد استقبال قرار نمی‌گرفتند، اما خوشبختانه این روزها مشکل کیفیت ساخت این خودرو نیز مرتفع شده و شما می‌توانید EF7 را با خیالی آسوده انتخاب کنید. سمند LX ساده در حال حاضر با قیمت 30 میلیون و 200 هزار تومان از سوی ایران خودرو به فروش می‌رسد.

تندر 90

تندر90 خودرویی بود که اوایل سال 1386 با هدف جایگزینی پیکان و به عنوان خودروی اقتصادی و مردمی جدید برای بازار کشور ما روی خطوط تولیدی داخلی قرار گرفت.

ایران خودرو و گروه سایپا هر دو تجربه ساخت این خودرو را داشته‌اند و در حال حاضر نیز دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای (تیپ E2) تندر90 به صورت صفر کیلومتر در بازار حضور دارد، اما اگر به دنبال نمونه‌ای با بودجه 30 میلیون تومانی باشید باید سراغ نسخه‌های دست دوم تمیز (معمولا دو یا سه سال کارکرد) بروید.

تندر90 از پیشرانه چهار سیلندر 6/1 لیتری سرزنده‌ای بهره می‌برد و همچنین با توجه به حالت بدنه عجیبش، ابعاد خوبی برای استفاده روزمره خانوادگی دارد، اما ممکن است فضای داخلی این خودرو باب طبع بسیاری از مصرف‌کنندگان نباشد.

نیسان سرانزا

اما به عنوان آخرین گزینه این فهرست، خودرویی مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت را معرفی می‌کنیم. نیسان سرانزا در واقع همان نیسان پیک آپ است که از اتاقی استیشن و یکسره بهره می‌برد، اما نکته جالب در مورد سرانزا این است که این شاسی بلند ژاپنی از 3 ردیف صندلی (7 سرنشین) و دو کولر (در نسخه‌های سفارشی و فول) بهره می‌برد که این دو نکته سرانزا را به یک خودروی خانوادگی ایده‌آل تبدیل می‌کند. همچنین شباهت پیشرانه این خودرو به رونیز و پیک آپ، برای تامین قطعات دست شما را در پوست گردو نمی‌گذارد. البته لازم به ذکر است با 30 میلیون تومان قادر به خرید یک سرانزای سرحال و سالم نخواهید بود و برای انتخاب یک نمونه ایده‌آل باید کمی به این بودجه بیفزایید.

 

 

 

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

خواندن 378 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

فولکس واگن از مدل ۲۰۱۷ خودروی گلف با نام نسل ۷.۵ رونمایی کرد، این خودرو از فناوری‌های جدیدی بهره‌مند شده است.

فولکس واگن گلف ۲۰۱۷ رونمایی شد

مدل فیس‌لیفت‌شده‌ی گلف برای سال ۲۰۱۷ و با نام نسل ۷.۵ شب گذشته رونمایی شد. فولکس‌واگن مدعی است که این خودرو پیشرفته‌ترین خودروی ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌ای است که تاکنون ساخته شده است.

این هاچ‌بک محبوب به مجموعه‌ای از تجهیزات ایمنی و فناوری‌های جدید مجهز شده است که آن را یک یا دو پله بالاتر از سایر خودروهای این کلاس قرار می‌دهد. نسل ۷.۵ از اواسط سال ۲۰۱۷ وارد بازار استرالیا خواهد شد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تغییرات در طراحی خارجی نامحسوس، هوشمندانه و جزئی هستند. در این مدل جدید از سپرهای جدید و چیدمان داخلی متفاوت چراغ‌های جلو و عقب، شامل چراغ‌های روشنایی در روز (DRL) از نوع LED استفاده می‌شود. ضمن اینکه طراحی رینگ چرخ‌ها و جلوپنجره نیز متحول شده است.

فولکس گلف

در داخل کابین گلف از نمایشگر پشت آمپر دیجیتال فولکس واگن با نام (Active) استفاده شده است. این سیستم تقریبا مشابه صفحه‌نمایش دیجیتال آئودی با نام (Virtual Cockpit) یا کابین مجازی است. استفاده از چنین سیستمی در گلف به این معناست که در پشت غربیلک فرمان و مقابل دیدگان راننده، یک صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی قرار گرفته است. سیستم رسانه‌ای و سرگرمی این خودرو نیز اکنون از صفحه‌نمایش بزرگ‌تری سود می‌برد که ابعاد آن ۹.۲ اینچ است و بزرگ‌ترین در این کلاس به شمار می‌رود.

سیستم فرامین حرکتی نیز در این خودرو وجود دارد و با سیستم‌های (Apple CarPlay) و (Android Auto) سازگار است. سیستم خودکار اطلاع بروز تصادف نیز در این خودرو موجود است که البته در مدل‌های عرضه‌شده در بازار استرالیا وجود نخواهد داشت. این سامانه در صورت وقوع تصادف، به‌صورت آنی، اطلاعات را به مراکز اورژانس ارسال می‌کند.

 

فولکس گلف


سیستم‌های کمکی راننده که در این خودرو به کار رفته‌اند، شامل سامانه‌های کمکی ترافیک سنگین، سیستم کمکی حرکت بین خطوط و کروز کنترل هوشمند هستند. همچنین سیستمی در این خودرو وجود دارد که می‌تواند ناتوانی راننده را تشخیص دهد و درصورتی‌که برای راننده اتفاقی رخ دهد (برای مثال سکته‌ی قلبی در پشت فرمان)، این سیستم می‌تواند کنترل فرمان و ترمز را بر عهده بگیرد و خودرو را به کنار جاده کشیده و متوقف کند.

فولکس گلف

پیشرانه‌های در نظر گرفته‌شده برای گلف ۲۰۱۷ شامل پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری جدید این شرکت با نام TSI Evo است که می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه‌ی جدید جایگزین پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری قدیمی می‌شود که دارای قدرت ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتون‌متر بود. پیشرانه‌ی ضعیف ولی کم‌مصرف BlueMotion نیز در برخی بازارهای خاص قابل سفارش خواهد بود که البته استرالیا جزو آن‌ها نیست.

بااینکه این خبر به‌طور رسمی تائید نشده است، اما انتظار می‌رود نسخه‌ی تمام الکتریکی گلف با نام e-Golf نیز با قدرت ۱۳۴ اسب بخار به تولید برسد تا جایگزین مدل فعلی ۱۱۳ اسب بخاری و ۲۷۰ نیوتون‌متری شود. احتمالا شعاع حرکتی گلف الکتریکی جدید بالاتر از شعاع ۱۹۰ کیلومتری گلف الکتریکی فعلی باشد و به رقم حدود ۳۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کند.

فولکس گلف

در کمال تعجب، متأسفانه فولکس‌واگن اطلاعاتی در خصوص مدل‌های دیزلی گلف، منتشر نکرده است و اعلام نکرده است که آیا این مدل جدید نمونه‌های دیزلی نیز خواهد داشت یا خیر.

هاچ‌بک اسپرت گلف GTI نیز یک افزایش جزئی قدرت را تجربه کرده است و قدرت و گشتاور آن به رقم ۲۲۶ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتون‌متر افزایش پیدا کرده است. این قدرت توسط یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر مجهز به توربوشارژ با حجم ۲ لیتر تولید می‌شود که پیش‌ازاین تنها بر روی مدل گلف GTI Performance قابل سفارش بود.

قیمت این مدل هنوز اعلام نشده، اما سازنده اعلام کرده است که به دنبال تولید نسخه‌ی پلاگین هیبرید این خودرو با نام Glf GTE  برای بازار استرالیا نیز هست.

مدل GTE بنا بر اعلام فولکس‌واگن از ظاهری مشابه با نسل ۷.۵ برخوردار خواهد بود. گلف ۲۰۱۷ نسل ۷.۵ در مدل‌های هاچ‌بک، استیشن واگن و Alltrack از نیمه‌ی سال ۲۰۱۷ به بازار خواهد آمد و مدل‌های GTI و R نیز از سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ وارد بازار خواهند شد.

 

 

 

 

منبع: زومیت

خواندن 741 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

امروزه با وجود ترافیک بالا و حجم زیاد خودروها در شهرهای شلوغ، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند تا از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند. بنابراین امکان دارد تعداد قابل توجهی از خودروهای شخصی فقط آخر هفته ها مورد استفاده قرار بگیرند و در باقی روزهای هفته، بدون اینکه حتی استارت زده شوند، در گوشه ای از پارکینگ و یا در مقابل خانه فقط جاخوش کنند. البته این به معنی کاهش نرخ خرید خودرو توسط مردم نیست، بلکه منظور استفاده روزمره از خودروی شخصی است. بسیاری از افراد اگر روزانه از خودروی خود استفاده نمی‌کنند اما همیشه آخر هفته به گشت و گذار و رانندگی طولانی مدت می‌پردازند. اما همیشه همه چیز آنطور پیش نمی‌رود که ما انتظارش را داریم. شاید بلااستفاده ماندن خودرو در برخی هزینه‌ها و استهلاک قطعات مصرفی، مخصوصا هنگام استفاده در ترافیک‌های شهری، باعث صرفه جویی بالا و سالم ماندن آن شود اما یکسری مشکلات را هم باخودش به دنبال دارد.

یکی از مهمترین مسائلی که در این نوع نگهداری از خودرو، مخصوصا در آب و هوای سرد می‌توان دید، مشکل روشن شدن است. اگرچه حرف و حدیث‌های زیادی در مورد چگونه و چه موقع استارت زدن خودرو وجود دارد، اما رعایت چندین نکته هنگام رها کردن طولانی مدت خودرو بسیار حائز اهمیت است. مدتی قبل یکی از موسسات تحقیقاتی مطلبی را درمورد پارک خودرو در فصل زمستان منتشر کرده بود و در آن به تفکر غالب اکثر مردم که فکر می‌کنند اگر لوازم الکتریکی داخل خودرو همچون چراغ‌ها، رادیو، سیستم گرمایشی و … خاموش باشند، فرآیند خالی شدن باتری اتفاق نمی‌افتد، اشاره داشت. این در صورتی است که هنگام استارت زدن خودرو، این مسائل دخیل نیستند و فرآیند پیچیده‌تری اتفاق می‌افتند. در این مطلب آموزشی همچنین به افرادیکه به فضای بسته پارکینگ دسترسی ندارند پیشنهاد شده تا خودروی خود را طوری پارک کنند تا مجموعه موتور توسط یک دیوار یا موانعی از جریان وزش بادهای سرد در امان باشد.

20160705_102239-768x432

اما دلیل اصلی که برای این موضوع عنوان شده، تاثیر بسیار شدیدتر آب و هوای سرد به فرآیند تخلیه شدن باتری خودروها است. درواقع زمانیکه هوا سرد می‌شود واکنش‌ها و فعل و انفعالات شیمیایی که درون باتری‌ها اتفاق می‌افتد، بسیار کند شده و در نتیجه توان کمتری تولید می‌شود. از طرف دیگر، در این شرایط روغن موتور خودرو هم بسیار سفت شده و برای اینکه در مجموعه موتور به حرکت دربیاید، به قدرت بیشتری نیاز دارد که باتری هنگام استارت زدن باید فراهم کند. اگر شما در وضعیتی قرار گرفتید که با استارت زدن موفق به روشن کردن خودرو نشدید، پیشنهاد می‌شود سوئیچ را به حالت اولیه برگردانده و حداقل به مدت دو دقیقه منتظر بمانید. سپس سوئیچ را باز کرده و چند بار پدال گاز را فشار داده و به مدت حداکثر ۱۰ الی ۱۵ ثانیه استارت بزنید. البته اگر باتری خودروی شما حداقل شارژ خود را هم از دست بدهد، مشکل بسیار بدتر می‌شود چراکه فرآیند استارت زدن هم متوقف شده و عملا شانس روشن شدن خودرو توسط شما به صفر می‌رسد.در بسیاری از منابع معتبر آموزشی درباره خودرو به این نکته اشاره شده که در فصل سرما به هیچ عنوان از باتری خودرو غافل نشوید؛ مخصوصا اگر قرار است مدت نسبتا طولانی بدون استفاده باقی بماند. البته این موضوع در آب و هوای گرم هم اهمیت دارد ولی بازه زمانی کمی طولانی‌تر است. اقدامات پیشگیرانه‌ای که معمولا توصیه می‌شود، خارج کردن کامل باتری از خودرو و قرار دادن آن در یک فضای بسته مثل انباری است. به همراه داشتن یک شارژر مخصوص که تحت عنوان trickle charger شناخته می‌شود، می‌تواند راه حل ایده‌آلی برای شارژ باتری خالی شده در هر زمانی محسوب شود. ولی شاید این نسخه برای همه امکان پذیر نباشد.

battery_terminal

تعداد قابل توجهی از افراد بنا به دلایلی مثل نداشتن پارکینگ، خودروی خود را در کوچه یا خیابان پارک می‌کنند و یا اینکه امکان خرید شارژر باتری را ندارند. در این حالت بعنوان یک راه حل موقت، پیشنهاد می‌شود اتصال منفی باتری را جدا کنید. بازهم تاکید می‌شود که این شیوه نباید بعنوان یک روش دائمی مورد استفاده قرار بگیرد زیرا باتری فرآیند دشارژ شدن را همچنان خواهد داشت. بعد از قطع اتصال سیم منفی، به هیچ عنوان با سیم خطرناک مثبت کاری نداشته باشید. جدای از اینکه باتری را از ماشین جدا کرده و به خانه می‌برید و یا فقط سیم منفی را قطع می‌کنید، بهترین راه‌حل ممکن این است که هر دو سه روز یکبار خودروی خود را استارت زده و به مدت ده دقیقه روشن رها کنید و یا حداقل یک دوری با آن بزنید تا مشکل خاصی برای باتری آن پیش نیاید.

aid1834207-728px-remove-car-battery-terminals-step-4

 

 

 

 

منیع: چرخان

خواندن 639 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استخدام