×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 42

موبایل

اندروید همچنان به رکوردشکنی‌های خود در کنترل بازار اسمارت‌فون ادامه می‌دهد. در سه‌ماهه اخیر این سیستم‌عامل موفق شده دامنه نفوذ خود را به 84.6 درصد بازار اسمارت‌فون گسترش دهد.

طبق آخرین گزارشی که Strategy Analytics منتشر کرده، رشد و نفوذ اندروید همچنان در حال افزایش است. گزارش اخیر این گروه تحقیقاتی نشان می‌دهد که در سه‌ماهه اخیر اندروید موفق شده 84.6 درصد بازار را از آن خود کند.

اخبار دنیای فناوری اطلاعات – گسترش اندروید

در طول این سه‌ماهه در مجموع 249.6 میلیون اسمارت‌فون با سیستم‌عامل اندروید به بازار راه پیدا کرده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل رقمی 186.8 میلیون عددی را ثبت کرده بود. رقم ثبت شده برای اندروید گوگل حدود 7 برابر بیشتر از iOS گوگل با رقم فروش 35.2 میلیون عدد اسمارت‌فون است. همچنین میزان سهم iOS اپل نسبت به سه‌ماهه مشابه در سال گذشته به 11.9 درصد کاهش پیدا کرده است.

اخبار دنیای فناوری اطلاعات – آمار اندروید

نیل ماوستون از گروه Strategy Analytics در مورد این گزارش نوشته است: «رشد جهانی اندروید به دلیل درخواست بسیار بالای اسمارت‌فون های ارزان‌قیمت در کشورهایی چون چین، هند و آفریقا است. بزرگ‌ترین تهدیدی که برای اندروید پیش‌بینی می‌شود، آیفون با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر است که طی 3 تا 6 ماه آینده این خطر وجود خواهد داشت.» طبق پیش‌بینی ماوستون، میلیون‌ها کاربر اندرویدی در دنیا خواهان یک آیفون بزرگ‌تر هستند و پس از ارائه آن از تعداد کاربران اندروید کاسته خواهد شد.

میزان سهم ویندوزفون نیز همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با کاهش روبرو شده و از 3.8 درصد سه‌ماهه مشابه در سال گذشته به 2.7 درصد نزول پیدا کرده است.

اخبار دنیای فناوری اطلاعات – اندروید در برابر ios

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که صادرات اسمارت‌فون در دنیا با ثبت رکورد 295.2 میلیون عدد، با رشدی 27 درصدی نسبت به سه‌ماهه مشابه در سال قبل روبرو بوده است. البته اگرچه سرعت این رشد به پایین‌ترین حد خود در 5 سال اخیر رسیده، با این حال سرعت رشد آن در آفریقا و آسیا بسیار زیاد و در آمریکا و اروپا پایین بوده است.

Strategy Analytics اوایل همین ماه پیش‌بینی کرده بود که کاربران اسمارت‌فون تا پایان سال 2015 به رقمی 2.5 میلیارد نفری خواهند رسید که عمده دلیل آن رشد قابل‌توجه فروش این محصولات در آسیای شرقی است.

 

منبع: دیجی کالا

تولید نسل دوم ZenFone ایسوس

مرداد 23, 1393
بازدید: 358
نوشته شده توسط

شرکت ایسوس پس از موفقیت محصول ZenFone ساخت نسخه دوم آن را نیز در برنامه خود قرار داده است.

ایسوس با معرفی سری اسمارت فون های ZenFone در CES امسال قدم بزرگی در بازار دستگاه‌های موبایل برداشت. ایسوس برنامه‌ریزی‌هایی را برای فروش 5 میلیون عددی آن تا قبل از سال 2015 انجام داده است. سخت‌افزار مناسب به همراه قیمت مناسب‌تر و همچنین بازخورد خوبی که این محصول در میان بازارها داشته، امیدهای این شرکت را برای چنین فروشی، افزایش داده است.

اخبار فناوری اطلاعات - تولید نسل دوم ZenFone ایسوس

 

پس با وجود چنین موفقیتی عجیب نیست که ایسوس بر روی نسل دوم از سری های ZenFone متمرکز شود. به گزارش Focus Taiwan جری شین رییس ایسوس در کنفرانسی برای سرمایه‌گذاران این شرکت جزئیاتی را از ساخت نسل دوم این اسمارت فون ها بیان کرده است. طراحی شاسی جدید، قابلیت‌های بهتر دوربین، حافظه بیشتر و عمر باتری بالاتر از ویژگی‌هایی است که آقای شین بر روی آنها دست گذاشته است.

 

پس با وجود چنین موفقیتی عجیب نیست که ایسوس بر روی نسل دوم از سری های ZenFone متمرکز شود. به گزارش Focus Taiwan جری شین رییس ایسوس در کنفرانسی برای سرمایه‌گذاران این شرکت جزئیاتی را از ساخت نسل دوم این اسمارت فون ها بیان کرده است. طراحی شاسی جدید، قابلیت‌های بهتر دوربین، حافظه بیشتر و عمر باتری بالاتر از ویژگی‌هایی است که آقای شین بر روی آنها دست گذاشته است.

 ایسوس هدف‌گذاری فروش را بر روی فروشی 7.5 میلیون عددی از اسمارت فون های خود در سال 2014 گذاشته است. این شرکت در سه‌ماهه دوم سال مالی، فروشی 1 میلیون عددی داشته است که با تهمیداتی که اندیشیده شده، فروشی 2.6 میلیون عددی برای سه‌ماهه سوم در انتظار خواهد بود.

اسمارت فون ZenFone اصلی‌ترین بخش فروش این شرکت را تشکیل می‌دهد که با قیمتی 99 دلاری و فعلا در تنها 11 کشور جهان فروش خود را تجربه می‌کند. طبق گفته شین ZenFone 2 ممکن است در ژانویه 2015 رونمایی شود.

 

منبع: دیجی کالا

فروش اسمارت فون لنوو در سه‌ماهه اخیر از فروش پی‌سی فراتر رفته و با فروشی 15.8 میلیون عددی ادعای بالاترین میزان فروش در میان شرکت‌های چینی را دارد.

نوو مدتی است که علاوه بر تمرکز بر کامپیوترهای شخصی بر روی محصولات دیگر خود نیز حساب ویژه ای باز کرده است. امروز با ارائه آمار جدیدی مشخص شد که لنوو بیشتر از آنکه کامپیوتر شخصی در بازار فروخته باشد، در حال فروش بیشتراسمارت فون است!

 

اخبار فناوری اطلاعات - فروش اسمارت‌فون لنوو از کامپیوترهای شخصی آن پیشی گرفته است

بخش فروش اسمارت فون این شرکت توانسته در سه‌ماهه اخیر (تا انتهای ژوئن) افزایشی 39 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کند و به خود را به فروش 15.8 میلیون عددی برساند. اما از طرفی بخش پی‌سی این شرکت در همین مدت فروشی 14.5 میلیون عددی را ثبت کرده است.

از 15.8 میلیون عدد اسمارت فون فروخته‌شده حدود 13 میلیون آن به فروش درون کشور چین بازمی‌گردد. لنوو در کشور چین هم به اسمارت فون های ارزان‌قیمت خود مشهور است و هم اسمارت فون های بالارده ای چون Vibe Z2 که به تازگی به بازار معرفی شده است.

جالب اینجاست که لنوو ادعای بالاترین میزان فروش اسمارت فون را میان شرکت‌های چینی در سه‌ماهه اخیر دارد. این در حالی است که گمان می‌رفت شیائومی بیشترین فروش اسمارت فون را در این کشور داشته است.

دیگر بخش‌های لنوو نیز پیشرفت را نشان می‌دهد. لنوو هم‌اکنون حدود 20 درصد بازار جهانی کامپیوتر را در اختیار خود دارد و فروش تبلت نیز نسبت به سال گذشته با 67 درصد رشد به 2.3 میلیون عدد رسیده است. این اعداد کافی است تا لنوو را به رتبه سوم فروش تبلت پس از اپل و سامسونگ برساند.

 

 

منبع: دیجی کالا

نگاهی به افت فروش تبلت‌ها در سال‌های اخیر

مرداد 29, 1394
بازدید: 524
نوشته شده توسط
نگاهی به افت فروش تبلت‌ها در سال‌های اخیر

 

بازار تبلت‌ها به مانعی بزرگ برخورد کرده است. برای دومین سه‌ماهه‌ی پیاپی در آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی، آمار فروش تبلت‌ها کاهش ۶ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته نشان می‌دهند.

 

در مقایسه‌ی سالانه، فروش تبلت‌ها کاهش زیادی داشته است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۱ فروش آن‌ها رشدی ۳۰۵ درصدی را نشان می‌داد، اما این رشد در سال ۲۰۱۴ به ۸ درصد رسید.

با توجه به گزارش‌های جدید منتشر شده، کارشناسان مجبور به تجدیدنظر در مورد پیش‌بینی‌های فروش خود برای تبلت‌ها شده‌اند، بازاری که در گذشته‌ای نه چندان دور، بازاری بسیار جذاب برای سازندگان گجت‌ها بوده امروزه در سراشیبی قرار گرفته است و رو به پایین حرکت می‌کند.

 

بازار تبلت‌ها به مانعی بزرگ برخورد کرده است. برای دومین سه‌ماهه‌ی پیاپی در آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی، آمار فروش تبلت‌ها کاهش ۶ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته نشان می‌دهند.

 

در مقایسه‌ی سالانه، فروش تبلت‌ها کاهش زیادی داشته است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۱ فروش آن‌ها رشدی ۳۰۵ درصدی را نشان می‌داد، اما این رشد در سال ۲۰۱۴ به ۸ درصد رسید.

با توجه به گزارش‌های جدید منتشر شده، کارشناسان مجبور به تجدیدنظر در مورد پیش‌بینی‌های فروش خود برای تبلت‌ها شده‌اند، بازاری که در گذشته‌ای نه چندان دور، بازاری بسیار جذاب برای سازندگان گجت‌ها بوده امروزه در سراشیبی قرار گرفته است و رو به پایین حرکت می‌کند.

 

افت فروش تبلت

 

در ادامه به نکاتی جالب در مورد گزارش‌های منتشر شده اشاره خواهیم کرد.

  • در طی پنج سال آینده رشد پایینی برای بازار تبلت‌ها پیش‌بینی می‌شود که دلیل اصلی همان رشد کم، فروش تبلت‌های ارزان قیمت خواهد بود. در طی بازه‌ی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ میلادی رشد پایین ۲.۵ درصدی در تعداد فروش را مشاهده خواهیم کرد که به معنای فروش ۲۸۱ میلیون دستگاه تبلت در پایان این بازه خواهد بود.
  • فروش آیپدها برای پنجمین سه‌ماهه‌ی متوالی دچار کاهش شده است. افت ۲۳ درصدی فروش در سه ماهه‌ی اول سال میلادی جاری نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۴ میلادی، بزرگ‌ترین افت را در تاریخ اپل نشان می‌دهد.
  • رشدی محسوس در بازار تبلت‌های ارزان قیمت مشاهده می‌شود. تبلت‌های ارزان قیمت ۴۳ درصد از بازار تبلت‌ها را تشکیل می‌دهند و این در حالی است که در سال گذشته این سهم ۲۵ درصد بوده است. اپل و سامسونگ مجموعاً ۱۰ درصد از بازار را در طی سال گذشته از دست داده‌اند.
  • استفاده‌ از تبلت‌ در سازمان‌ها به عنوان تنها ناجی این بازار شناخته می‌شود اما به نظر می‌رسد این بازار نیز اوضاع خوبی ندارد. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۱۸ میلادی تنها ۴ درصد از فعالیت‌های سازمانی توسط تبلت‌ها انجام شوند.
  • حتی در بازاری مانند آمریکا که تبلت‌ها استفاده‌ی بیشتری دارند، تنها ۱۸ درصد از شرکت‌ها از تبلت‌ها استفاده می‌کنند، البته ۵۰ درصد دیگر از شرکت‌ها نیز آمادگی خود را برای به کارگیری تبلت‌ها طی یک سال آینده اعلام کرده‌اند.

 

 

 

 

 

منبع:zoomit

برچسب ها:APPLE_SAMSUNG_TABLET

استخدام