آموزش

منتشرشده در آموزش

چگونه دزد وایفای را پیدا و مسدود کنیم؟

شهریور 29, 1394 بازدید: 170066 نوشته شده توسط 
چگونه دزد وایفای را پیدا و مسدود کنیم؟

با گسترش استفاده از اینترنت و مخصوصا استفاده از مودم های بی سیم، مشکل استفاده غیر مجاز افراد ناشناس از اینترنت ما نیز مطرح شده است. در اینجا به روشی کاملا ساده نحوه شناسایی استفاده کنندگان غیر مجاز و مسدود کردن آن را تشریح می کنیم.

پیدا کردن دزد وایفای

برای این کار شما باید وارد تنظیمات مودم خود شوید. برای این کار یک مرورگر باز کنید و آدرس آی پی مودم خود را در مرورگر وارد کنید. آدرس آی پی برای مودم های مختلف فرق می کند اما معمولا به صورت زیر است:

192.168.1.1

اما ممکن است به صورت های زیر نیز باشد:

192.168.0.1

192.168.1.254

به هر حال باید آی پی مودم خود را وارد نمایید و اینتر بزنید.

در این مرحله از شما رمز ورود به تنظمیات مودم خواسته می شود که معمولا به صورت زیر است:

Username: admin

Password: admin

اما ممکن است به صورت های زیر نیز باشد:

Username: admin

Password: 1234

 

Username: admin

Password: password

 

معمولا این اطلاعات در دفترچه راهنمای مودم یا پشت دستگاه نوشته شده است.

اگر هم قبلا رمز ورود به مودم تغییر داده شده باشد باید آن را وارد نمایید.

ما در اینجا برای نمونه مودم TP-Link را توضیح می دهیم. بقیه مودم ها هم کم و بیش مشابه هستند و با کمی جستجو در منوها می توان به محل های مورد نظر دست یافت.

پس از ورود به تنظیمات مودم به قسمت Status می رویم. در این قسمت همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است در قسمت

Current Connected Wireless Clients number is

آدرس مک دستگاههایی که به صورت وایرلس به مودم شما وصل هستند لیست شده اند. آدرس مک (MAC) یک آدرس اختصاصی برای هر دستگاهی است که به اینترنت وصل می شود و معمولا غیر قابل تغییر است. به عنوان مثال در شکل زیر سه دستگاه به مودم وایرلس وصل شده اند. اگر شما به همان تعداد دستگاه (لپ تاپ، گوشی، تبلت، تلویزیون، ریسیور و ...) دارید که به مودم وصل هستند پس کسی به صورت غیر مجاز از وایفای شما استفاده نمی کند. برای اطمینان، می توانید وایفای تمام دستگاه ها را خاموش نمایید (البته غیر از سیستمی که در حال کار با آن هستید. البته اگر با وایفای به مودم وصل شده اید نه با کابل) و دگمه Refresh را بزنید. در این صورت لیست فقط باید شامل دستگاهی باشد که در حال کار با آن هستید. اگر هم با کابل به مودم وایفای خود وصل شده باشید، لیست باید خالی شود. اگر لیست خالی نشد، آدرس مکی که در لیست وجود دارد همانی است که به صورت غیر مجاز از وایفای شما استفاده می کند.

اخبار فناوری اطلاعات - چگونه دزد وایفای را پیدا و مسدود کنیم؟

 

پنل ارسال پیامک آربوک

 

نحوه مسدود کردن دزد وایفای

بعد از این که آدرس مک استفاده کننده غیر مجاز را پیدا کردیم تنظیمات مودم را به صورت مشخص شده در شکل تغییر می دهیم و آدرس مک مورد نظر را در قسمت مربوط می نویسیم و دگمه Save را می زنیم. البته باز تکرار می کنم این تنظمیات در مودم های مختلف فرق می کند اما با کمی جستجو در تنظیمات مربوط به Wireless مودم می توانید این تنظیمات را پیدا کنید.

 

اخبار فناوری اطلاعات - چگونه دزد وایفای را پیدا و مسدود کنیم؟

 

تغییر نام و رمز وایفای

در کنار انجام اقدامات بالا تغییر نام و مخصوصا تغییر رمز وایفای و استفاده از رمزهای طولانی و پیچیده می تواند در امنیت وایفای شما تاثیر زیادی داشته باشد. سعی کنید رمزی شامل فاصله، حروف، اعداد و کاراکترهای ویژه برای وایفای خود تعیین کنید. مثال

258!asdlkj %147963it$%

به جرات می توان گفت چنین رمزی هرگز هک نمی شود. البته به شرطی که خودتان یادتان نرود!!! لازم به ذکر است پس از تغییر رمز و زدن Save کلیه دستگاه هایی که از طریق وایفای وصل بوده اند قطع خواهند شد و دوباره باید رمز داده شوند.

 

 مخفی کردن نام وایفای

اقدام تکمیلی دیگر، مخفی کردن نام وایفای است. برای این کار در منوی Wireless قسمت Broadcast SSID را روی No قرار دهید. در این صورت، دستگاه ها، وایفای شما را نشان نمی دهند و باید به صورت دستی نام آن را وارد کنید. برای این کار در قسمت تشخیص و نمایش نام شبکه های وایفای، باید Other Networks یا "شبکه های دیگر"  را بزنید و نام وایفای خود را به دقت وارد نمایید و سپس رمز خود را بدهید.

 

 

اگر در اجرای این مقاله مشکل دارید، در قسمت نظرات پیام دهید تا جواب داده شود.

اگر می خواهید سریع تر و به صورت تعاملی جواب بگیرید عضو کانال سایت شوید و به ادمین کانال پیام بدهید.

چگونه دزد وایفای را پیدا و مسدود کنیم؟

 

 
آخرین ویرایش در جمعه, 22 ارديبهشت 1396 ساعت 09:39
خواندن 170066 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(59 رای‌ها)
حسین خانی زاده

مدیر سایت

کارشناس فناوری اطلاعات، مترجم، تحلیل گر

وبگاه: itwnews.ir

97 نظرها

  • امیر ارسال شده توسط امیر جمعه, 03 مهر 1394 ساعت 12:14

    سلام
    خیر ببینی یک در دنیا صد در آخرت

  • هادی ارسال شده توسط هادی سه شنبه, 21 مهر 1394 ساعت 13:52

    عالی بود ممنون

  • mohamad ارسال شده توسط mohamad چهارشنبه, 22 مهر 1394 ساعت 15:39

    برات آرزوی موفقیت میکنم..بسیارپست عالی بود..خیلی خیلی خیلی ممنونم

  • Alireza ارسال شده توسط Alireza یکشنبه, 26 مهر 1394 ساعت 15:14

    دمت گرم :)

  • naji ارسال شده توسط naji دوشنبه, 04 آبان 1394 ساعت 13:42

    ممنون سپاس از راهنمای خوبتون

  • عرفان ارسال شده توسط عرفان سه شنبه, 12 آبان 1394 ساعت 17:52

    سلام ممنون از رانمای تون فقط اگه این کارو کنم دیگه نمی تونن اگه اون موقعی که وصلن باید مسدود کنم . و یه چیز دیگه اگه وصل شده باشن به وای فام ایدیشون میمونه بعد از این که اطسال رو قطع کنن و کلیدی که پشت مودم هست به نام wps برای چیه من اونو زدم و رمز وای فام برداشته شد اومدن همسایه ها وصل شدن رمزمو باز گزاشتم ایا باز میتونن وصل بشن خواهشا ززززوود جواب بدین و گرنه بابام کلمو میکنه باتشکر.

  • محمدرضا ارسال شده توسط محمدرضا جمعه, 15 آبان 1394 ساعت 16:38

    سلام دوست عزیز. اولا ممنون از متنتون
    دوما ی سوال داشتم ازتون
    امکانش هست من بتونم کاری کنم تا به غیر از 2-3 تا آی پی دیگه الباقی آی پی هایی که به مودمم وصل میشن مسدود شن؟؟؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین سه شنبه, 19 آبان 1394 ساعت 17:56

    با سلام
    دگمه WPS برای اتصال به مودم وایفای بدون وارد کردن رمز می باشد و فقط کسی که به مودم دسترسی دارد می تواند از آن استفاده کند. شمااگر طبق دستورات مقاله عمل کنید، همسایه های شما نمی توانند دیگر وصل شوند. برای اطمینان نام وایفای مودم خود را تغییر دهید و قابلیت WPS را غیرفعال نمایید.

    با تشکر

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین سه شنبه, 19 آبان 1394 ساعت 17:59

    با سلام
    برای اجازه به مک های خاص برای وصل شدن کافی است در قسمت Action به جای گزینه Deny گزینه Allow را انتخاب نمایید و در پایین لیست مک آدرس هایی را که می خواهید وصل شوند اضافه نمایید.

    با تشکر

  • pooriya ارسال شده توسط pooriya شنبه, 28 آذر 1394 ساعت 23:39

    سلام خسته نباشید من وقتی اون PBC رو میزنم اصلا نمیاره چیزی هم.نجور میمونه چیکارش کنم ؟؟
    در ضمن مودمم هم D-LINK هستش

  • ناهید ارسال شده توسط ناهید دوشنبه, 14 دی 1394 ساعت 01:21

    سلام و خسته نباشید.
    میخواستم ببینم راه حلی واسه غیرفعال کردن بعضی کاربرای خونه که رمز وای فای رو در اختیارشون قرار میدیم هس؟؟؟
    اونایی که خیلی زیاده روی میکنن و ادم به یه بهونه فنی میخواد چن ساعتی نت رو از دسترسشون خارج کنه ؟؟؟( به غیر تغیر اسم وای فای و رمزش)
    ممنون میشم بیشتر راهنمایی کنید.خیلی گشتم اصلا نتیجه نگرفتم.

  • ارحام ارسال شده توسط ارحام چهارشنبه, 16 دی 1394 ساعت 19:25

    سلام . بی نهایت ممنونم خداوند عالم بهتون طول عمر باعزت عطا فرماید

  • benyamin ارسال شده توسط benyamin پنج شنبه, 17 دی 1394 ساعت 03:41

    سلام...میخواستم بدونم از اگه وای فای رو از طریق مک آدرس برای یه سری دستگاه های خاص محدود کنم حتی هکر ها هم دیگه نمیتونند به وای فایم وصل بشن؟؟؟
    یا اگه وصل بشن توی قسمت دستگاه های متصل مینویسه که وصل شدن؟؟؟

    با تشکر

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین یکشنبه, 20 دی 1394 ساعت 14:00

    با سلام
    اگه وای فای رو از طریق مک آدرس برای یه سری دستگاه های خاص محدود کنید دیگر کسی نمی تواند به وایفای شما وصل بشود. اگر هم وصل بشود در قسمت دستگاه های متصل نشون میده.

    موفق باشید

  • poriya ارسال شده توسط poriya پنج شنبه, 24 دی 1394 ساعت 00:23

    سلام مودم من دی لینک هر جا رو گشتم این گزینه رو پیدا نکردم hnternetface setup

  • هلیا ارسال شده توسط هلیا پنج شنبه, 24 دی 1394 ساعت 18:07

    با سلام مودم زایکسل چطوری مسدود میشه ؟

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین یکشنبه, 27 دی 1394 ساعت 16:13

    با سلام
    در موردم زایکسل از آدرس زیر می توانید به بخش مربوطه دسترسی داشته باشید:
    Network > Wireless LAN > AP: MAC Address
    گزینه Allow برای اجازه دادن به مک ها و گزینه Deny برای مسدود کردن مک ها به کار می رود.

    موفق باشید

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین یکشنبه, 27 دی 1394 ساعت 16:16

    پاسخ به خانم ناهید
    با سلام
    این مقاله دقیقا برای رفع مشکل شما نوشته شده است.
    مک آدرس کسی که می خواهید دسترسی او را قطع کنید پیدا کنید و در قسمت Deny قرار دهید.
    برای پیدا کردن مک شخص مورد نظر می توانید ببینید با خاموش شدن وایفای او کدام یک از مک ها از لیست مک ها حذف می شود و با روشن شدن وایفای اضافه می شود. همان را مسدود کنید.

    موفق باشید

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین یکشنبه, 27 دی 1394 ساعت 16:21

    پاسخ به آقای پوریا
    با سلام
    مودم های دی لینک قسمت interface setup ندارند.
    در مودم های دی لینک در قسمت Advanced و در MAC Address Filter قرار دارد. در این صفحه آیتم Activated را برای فعال کردن MAC Address Filter در قسمت Status انتخاب کنید. در قسمت Action اگر می خواهید فقط به مک آدرس های خاصی اجازه اتصال دهید، گزینه Allow Association را برگزینید ولی اگر می خواهید فقط مک آدرس های خاصی نتوانند متصل شوند، گزینه Deny Association را انتخاب کنید و در قسمت MAC Address ها لیست آدرس های مک مورد نظر را وارد کنید. سپس روی Apply Setting برای ذخیره تغییرات، کلیک کنید.

    موفق باشید

  • mohamad ارسال شده توسط mohamad یکشنبه, 27 دی 1394 ساعت 19:28

    سلام .چجوری wpsمودمم را غیر فعال کنم.مودممtplink{td-w8901n هستش

  • نوید ارسال شده توسط نوید پنج شنبه, 08 بهمن 1394 ساعت 20:20

    سلام آقای مهندس خانی زاده
    واقعا دستت درد نکنه . خیلی به درد من خورد.
    خیلی خوبه که وقتی کسی چیزی رو می دونه باعث بشه تا دیگران هم از آن استفاده کنند.
    امیدوارم همیشه سالم باشی.
    این نکته را هم از بنده بپذیرید:
    " هر آنچه ما الان هستیم ، نتیجه افکاری است که در گذشته داشتیم " از بودا
    " هر آنچه را که ذهن انسان بتواند درک کند ، می تواند بدست بیاورد " از کلمنت استون

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین جمعه, 09 بهمن 1394 ساعت 12:26

    سلام دوست گرامی

    ممنون از لطف شما

    امیدوارم همیشه موفق باشید.

  • Hadikhan ارسال شده توسط Hadikhan سه شنبه, 13 بهمن 1394 ساعت 14:24

    دستت درد نکنه خیلی خوب بود ولی یه چیزی هم من میگم کار رو خیلی خیلی خیلی راحت میکنه اینه که بری از توی برنامه بازار برنامه ای به اسم (کی به وای فای وصله)رو دانلود کنن نصب کنن اجرا کنن اون وقت توش میبینن کی به جز خودشون به مودمشون وصله طرف رو بشناسن و کد مک ای دی طرف رو از توش یادداشت کنن بعد اون طور که شما گفتی وارد کنن توی مودمشون و طرف رو شوت کنن بیرون. بابت راهنمایی خوبت هم خیلی ازت ممنونم دوست خوبم.

  • پویا ارسال شده توسط پویا چهارشنبه, 14 بهمن 1394 ساعت 18:32

    خیر نبینن همسایمون اومده این سایت رو دیده من رو مسدود کرده عوضی الان از مودم کی استفاده کنم؟

  • سامان ارسال شده توسط سامان دوشنبه, 19 بهمن 1394 ساعت 23:46

    سلام دمت گرم واسه آموزشات بعد واسه سایتت. موفق باشی مهندس

  • مهران ارسال شده توسط مهران جمعه, 21 اسفند 1394 ساعت 00:04

    سلام مطبی خوب و ساده و همه فهمی بود
    یه آدرس میزارم از روی این میتونین بفهمین مک آی پی مال چه وسیله ایه البته فقط کارخانه سازنده
    ممکنه دزد رو راحت تر پیدا کنید و یه گوش مالیش بدین

    http://www.macvendorlookup.com

  • مصطفی ارسال شده توسط مصطفی پنج شنبه, 27 اسفند 1394 ساعت 00:56

    سلام.بابا پدر مارا در اوردن تا حالا 6بار رمز وای فای عوض کردم هربار از بار قبلی سخت تر گذاشتم...
    این برنامه های لعنتیا از کجا میارن رمز شامل حروف و عدد و یک حرف چینی هک کردن...

  • جواد ارسال شده توسط جواد پنج شنبه, 27 اسفند 1394 ساعت 17:00

    ممنون
    کارت درسته
    موفق باشی

  • پریا ارسال شده توسط پریا دوشنبه, 09 فروردين 1395 ساعت 11:38

    سلا م مودم منzoltrixهست و توی قسمت status آدرس مک وجود نداره همهجاشو هم گشتم ولی نمیشه. میشه این تنظیمات رو برای مودم های zoltrix هم توضیح بدید؟ ممنون میشم

  • محسن ارسال شده توسط محسن پنج شنبه, 12 فروردين 1395 ساعت 16:55

    خییییییییلی ممنون از اطلاعات مفیدتون خدا خیرتون بده

  • ahmad ارسال شده توسط ahmad جمعه, 13 فروردين 1395 ساعت 12:24

    سلام خسته نباشید من این کارای که شما گفتید کردم ولی فایده ای نداشت ممنون اگه بیشتر راهنمایی کنید .

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین شنبه, 14 فروردين 1395 ساعت 00:09

    سلام و ممنون از شما
    آقای احمد:
    فایده ای نداشت یعنی چی؟ یعنی باز هم از وایفای شما استفاده میشه؟
    برای دریافت راهنمایی می توانید عضو کانال سایت بشین و مستقیما با ادمین کانال صحبت کنید.

    با تشکر

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین شنبه, 14 فروردين 1395 ساعت 00:14

    سلام
    خانم پریا:
    تنظیمات مودم zoltrix شبیه مودم tp-link است که در بالا توضیح داده شد.
    اگر باز هم مشکلی دارید عضو کانال سایت بشین و با ادمین سایت مستقیما ارتباط برقرار کنید.
    در صورت نیاز با تیم ویوور بررسی می شود.

    با تشکر

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین شنبه, 14 فروردين 1395 ساعت 00:28

    سلام
    جناب مصطفی:
    شما بخش پایانی مقاله یعنی "مخخفی کردن نام وایفای" را انجام دهید.
    اگر باز هم مشکلی دارید عضو کانال سایت بشین و با ادمین سایت مستقیما ارتباط برقرار کنید.
    در صورت نیاز با تیم ویوور بررسی می شود.

    با تشکر

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین شنبه, 14 فروردين 1395 ساعت 00:29

    سلام
    جناب نوید:
    بابت اظهار لطف شما سپاسگزارم.
    امیدوارم مفید بوده باشه.
    پیروز باشید.

  • فردین ارسال شده توسط فردین یکشنبه, 15 فروردين 1395 ساعت 20:48

    سلام
    دریک جمله (عالی بود)

  • zahra ارسال شده توسط zahra جمعه, 27 فروردين 1395 ساعت 22:01

    سلام. من به مشکل برخوردم . اینکه وقتی وارد این ای پی 192.168.1.1 میشم رمز میخواد . که مثل همیشه همون admin میزدم قبول میکرد . حالا من رمزشو عوض کردم ولی وقتی میخوام وارد بشم رمز رو قبول نمیکنه. حتی بازم همون admin رو میزنم بازم قبول نمیکنه. راهی هست که من بتونم رمزشون پیدا کنم؟؟؟؟
    ممنون میشم زود جواب بدید

  • zahra ارسال شده توسط zahra جمعه, 27 فروردين 1395 ساعت 22:02

    سلام. من به مشکل برخوردم . اینکه وقتی وارد این ای پی 192.168.1.1 میشم رمز میخواد . که مثل همیشه همون admin میزدم قبول میکرد . حالا من رمزشو عوض کردم ولی وقتی میخوام وارد بشم رمز رو قبول نمیکنه. حتی بازم همون admin رو میزنم بازم قبول نمیکنه. راهی هست که من بتونم رمزشون پیدا کنم؟؟؟؟
    ممنون میشم زود جواب بدید

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین جمعه, 27 فروردين 1395 ساعت 22:41

    سلام
    سرکار خانم زهرا
    احتمالا شما از قسمت maintenance رمز ورود به مودم را تغییر داده اید. برای ورود به تنظیمات مودم باید همان رمز را وارد کنید. توجه کنید رمز به حروف کوچک و بزرگ حساس است. اگر در هر صورت موفق نشدید، تنها راه، بازگشت به تنظیمات اولیه مودم است که از طریق ریست کردن مودم از قسمت تعبیه شده در پشت مودم است.

    توجه مهم: با ریست کردن مودم، کلیه تنظیمات مودم به حالت کارخانه بر می گردد و همه تنظیمات از جمله تنظیمات اتصال به اینترنت با وارد کردن کد کاربری و رمز عبور و تنظیمات وایفای همگی باید دوباره انجام شود. پس اگر به اطلاعات کاربری اینترنت خود دسترسی ندارید یا تنظیمات مربوطه را بلد نیستید، مودم خود را ریست نکنید.

    اگر باز هم مشکلی دارید عضو کانال سایت بشوید و با ادمین سایت مستقیما ارتباط برقرار کنید.
    در صورت نیاز با تیم ویوور بررسی می شود.

    موفق باشید

  • zahra ارسال شده توسط zahra جمعه, 27 فروردين 1395 ساعت 23:04

    ممنون از اینکه وقت گذاشتین و پاسخ دادین.

  • علی ارسال شده توسط علی دوشنبه, 30 فروردين 1395 ساعت 15:31

    با سلام
    و مننون از سایت خوبیتون من یه جا تو یه وبلاگی خونده بودم که میشه با اضافه کردن ای پی دیگه نمیتونن وای فای هک کنن میشه اگه این مطلب وجود داره توضیح بدین

  • حسین ارسال شده توسط حسین سه شنبه, 31 فروردين 1395 ساعت 17:15

    سلام
    میخواستم بدونم این امکان وجود داره که حجم یک بسته رو برای چند کاربر با نام کاربری و رمز عبور تقسیم کنیم مثل دانشگاه ها عایااا....؟؟؟

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین یکشنبه, 05 ارديبهشت 1395 ساعت 21:49

    جناب آقای علی:
    با سلام و تشکر از توجه شما
    اضافه کردن آی پی یا تغییر آی پی مودم فقط در هنگام ورود به تنظیمات مودم کارکرد دارد. یعنی مثلا شما به جای ورود به تنظیمات مودم با آی پی 192.168.1.1 با آی پی مثلا 192.168.1.20 وارد می شوید. حسن این کار این است که اگر کسی در محل مودم باشد نمی تواند وارد تنظیمات مودم شود و از رمز وایفای مطلع شود. این موضوع ارتباطی با هک وایفای ندارد که در این مقاله توضیح داده شده است.


    با تشکر

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین یکشنبه, 05 ارديبهشت 1395 ساعت 21:53

    جناب آقای حسین:
    با سلام و تشکر از توجه شما
    اخیرا شرکت مخابرات سرویس هایی با نام خانواده ارایه می دهد که هر کاربر نام کاربری جداگانه دارد و حجم مخصوص به خود را خریداری می کند.
    غیر از این مورد برای تفکیک حجم برای کاربران، باید از نرم افزارهای مونیتورینگ و کنترل مصرف اینترنت استفاده کرد که در این مورد هم نرم افزارهای کامپیوتری هست و هم موبایلی.

    با تشکر

  • kian ارسال شده توسط kian سه شنبه, 07 ارديبهشت 1395 ساعت 13:00

    با سلام
    میخواستم بگم من مک ادرس دستگاهی که به وای فایم وصل شده رو پیدا کردم . چطوری پیداش کنم و حالشو بگیرم؟ یا اینکه چطوری ازش شکایت کنم ؟ با مک تدرس میشه اقدامی کرد؟

  • mohsen ارسال شده توسط mohsen چهارشنبه, 08 ارديبهشت 1395 ساعت 22:12

    دمتون گرم عالی بود

  • mohsen ارسال شده توسط mohsen چهارشنبه, 08 ارديبهشت 1395 ساعت 23:28

    سلام دمتون گرم عالی بود
    نمیشه پسورد ورود به سامانه تنظیمات وای فای رو عوض کرد (به جای admin)

  • صادق ارسال شده توسط صادق پنج شنبه, 09 ارديبهشت 1395 ساعت 21:16

    خیلی ممنون از اطلاعاتی که دادین
    پس به نظر میاد بهترین کار اینه که مک آدرس هایی که فقط مد نظرتونه اجازه اتصال بدیم با گزینه allow assouationو دیگه کسی نمیتونه دزدی وایفای کنه
    آیا این درسته!
    خاهش میکنم بگید چطور میتونم از بقیه امکانات که در تنظیمات مودم هست آگاهی پیدا کنم که چیه و چیکار انجام میده! ممنون میشم راهنمایی کنین

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین یکشنبه, 19 ارديبهشت 1395 ساعت 11:59

    با سلام
    میشه تغییر داد اما ربطی به موضوع وایفای نداره.

    با تشکر

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین یکشنبه, 19 ارديبهشت 1395 ساعت 12:07

    دوست گرامی، کیان
    با سلام
    بهترین کار بعد از پیدا کردن مک آدرس طرف مقابل، مسدود کردن اون هست. شکایت مشکلات و دردسرها و هزینه های خودش رو داره که به صرفه نیست.

    موفق باشید.

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین یکشنبه, 19 ارديبهشت 1395 ساعت 12:09

    دوست گرامی، صادق
    بله نظر شما درسته.
    هر کدام از بخش های مودم کارکردهای خودش رو داره.
    مثلا اگر شما بخواهید سیستم دوربین مداربسته راه اندازی کنید باید با قسمت های دیگری از مودم کار کنید.
    در کل تا زمان نیاز به هر بخش، لزومی به آگاهی از اون بخش ها ندارید.

    موفق باشید.

  • رضا ارسال شده توسط رضا دوشنبه, 20 ارديبهشت 1395 ساعت 17:21

    سلام خسته نباشید من رمز ادمین 192.168.1.1 عوض شده الانم اطلاعی ندارم ک رمزش چیه هر کاری هم میکنم با رمز ادمین وارد نمیشه راهی هست ک بتونم رمزو پیدا کنم خیلی واسم ضرویه اسم مودمم tp_link مدل td_w8901n

  • سوال دارم ارسال شده توسط سوال دارم چهارشنبه, 22 ارديبهشت 1395 ساعت 15:09

    سلام.. لپ تاپم وایرلس خونه رو پیدا نمیکنه.. و احتمالش هست که از طریق تنظیمات و با روشی که اینجا گفته شده ارتباط من با وایرلس قطع شده باشه.. چطور میتونم این مشکلو حل کنم؟

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین جمعه, 24 ارديبهشت 1395 ساعت 09:02

    جناب آقای رضا
    با تشکر از حسن توجه شما
    تنها راه، ریست کردن تنظیمات مودم هست. برای این کار باید سوراخ مربوط به ریست را که در پشت مودم قرار دارد به مدت 6 ثانیه فشار دهید. وقتی چراغ های مودم همه روشن و خاموش شدند مودم ریست شده است. البته توجه داشته باشید با این کار تنطیمات اینترنت و وایفای هم به حالت کارخانه بر می گردد و کل تنظیمات باید از اول صورت گیرد. اگر به تنظیمات اینترنت مورد آگاهی ندارید اطلاع دهید تا راهنمایی کنیم.

    با تشکر

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین جمعه, 24 ارديبهشت 1395 ساعت 09:06

    با سلام خدمت دوست خوبمون
    اگر فقط لپ تاپ شما وایرلس شما را پیدا نمی کند و بقیه دستگاه ها پیدا می کنند، مشکل از خود لپ تاپ هست. با حذف درایور وایرلس و نصب دوباره مشکل حل می شود.
    اگر هیچ دستگاهی وایرلس را پیدا نمی کند، احتمالا SSID وایرلس مخفی شده است. برای اتصال باید other networks را بزنید و اسم وایرلس خود را به دقت وارد نمایید و سپس رمز بدهید.


    با تشکر

  • محمد ارسال شده توسط محمد شنبه, 25 ارديبهشت 1395 ساعت 10:02

    سلام.خسته نباشید.مودم من مبین نت هست واصلا در قسمت status آدرس های Mac رو نمیتونم پیدا کنم.

  • زهرا ارسال شده توسط زهرا چهارشنبه, 29 ارديبهشت 1395 ساعت 18:12

    سلام خسته نباشيد ببخشيد من تموم اينكارارو كردم اما بازم حجم اينترنتمون زود تموم ميشه
    كسي ب مودم وصل نميشه ك بخوام بگم هك شده
    حتي گوشي خودم زياد حجم ميبره نسخه اي او اس بااينكهرچيزي دانلود نميكنم و تموم اپديتهاي خودكارشو غيرفعال كردم واقعا ديگه كلافه شدم نميدونم چيكار كنم اگ ميشه راهنمايي كنيد

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین جمعه, 31 ارديبهشت 1395 ساعت 22:48

    جناب آقای محمد
    با سلام و تشکر از حسن توجه شما
    لطفا در تلگرام پیام بدهید.

    با تشکر

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین جمعه, 31 ارديبهشت 1395 ساعت 22:50

    سرکار خانم زهرا
    با سلام و تشکر از حسن توجه شما
    لطفا این مقاله را مطالعه فرمایید:

    http://itwnews.ir/news-software/item/691-does-traffic-of-your-internet-end-quickly

    البته شما نسخه iOS نرم افزار معرفی شده را باید از اپل استور بگیرید.
    اگر باز هم مشکل حل نشد لطفا در تلگرام پیام بدهید.

    با تشکر

  • نیما ارسال شده توسط نیما شنبه, 01 خرداد 1395 ساعت 15:44

    سلام خیلی وقت بود حجم مودم زود زود تموم میشد و من تازه متوجه شدم که وای فای مرا هک کردند من مک ادرس طرف رو که منو هک کرده بود دارم چطور میتونم مچشو بگیرم لطفا سریع جواب بدید

  • علیرضا ارسال شده توسط علیرضا یکشنبه, 02 خرداد 1395 ساعت 22:20

    راهکارش خوبه ولی رمز وایفایو عوض کن و خلاص چه کاریه میرید تنظیماتشم خراب میشه

  • ادمین ارسال شده توسط ادمین یکشنبه, 02 خرداد 1395 ساعت 23:36

    دوست گرامی، نیما
    با سلام
    بهترین کار بعد از پیدا کردن مک آدرس طرف مقابل، مسدود کردن اون هست. مچ گرفتن و شکایت کردن، مشکلات و دردسرها و هزینه های خودش رو داره که به صرفه نیست.

    موفق باشید.

  • مسلم ارسال شده توسط مسلم سه شنبه, 04 خرداد 1395 ساعت 17:13

    عالی بود رفیق.شفاف تر از این نمیشه توضیح داد. دمت گرم

  • ehsan ارسال شده توسط ehsan چهارشنبه, 05 خرداد 1395 ساعت 14:50

    سلام سپاسگذارم از شما خدا نگهدارتان باد

  • مهدی ارسال شده توسط مهدی سه شنبه, 11 خرداد 1395 ساعت 10:57

    سلام.ببخشید من وای فای خود را هم مخفی کردم و هم خصوصی اما بچه ها با لبتاب هک کردن گفت فقط باید وای فای را روش فیلتر نصب کرد تا هک نشود. لطفأ یک برنامه فیلتر برایم بفرستید ممنون

  • محمد رضا ارسال شده توسط محمد رضا چهارشنبه, 12 خرداد 1395 ساعت 13:02

    با سلام
    دوست عزیز خواستم توضیح بدین که برای استفاده از وای فای وعدم دسترسی سود جوها به رمز پسورد چگونه میتوان با وارد کردن مدل گوشی های اندروید در مدم ای دی اس ال، از سرقت انها جلوگیری کرد.
    این راهکار و مراحل تنظیم رو توضیح بدین ممنون میشم
    متشکرم

  • مصطفی ارسال شده توسط مصطفی یکشنبه, 16 خرداد 1395 ساعت 18:08

    سلام
    دستتون درد نکنه

  • سعید ارسال شده توسط سعید پنج شنبه, 27 خرداد 1395 ساعت 22:39

    سلام
    واقعا توضیحتون حرف نداشت دستون درد نکنه.واقعا ممنووون

  • امیراشکان ارسال شده توسط امیراشکان شنبه, 29 خرداد 1395 ساعت 00:00

    سلام ممنون از سایت خوبت
    من مودمم دلینک هستش و MAC کسی ک متصل میشه ب وای فای منو مینویسم و رو حالت Statusمیزارم اما و سیو میکنم اما بازم چراغ وای فای مودمم چشمک میزنه نمیدونم چیکار باید بکنم
    یعنی داره استفاده میکنه چون وای فای گوشی من خاموشه کلا اما چشمک میزنه باز

    مورد دوم میشه به من ادرس دقیق بدی برای خاموش کردنWPS برای هک نشدن ممنونت میشم فقط سریع کمکم کن

  • lمهدی ارسال شده توسط lمهدی دوشنبه, 31 خرداد 1395 ساعت 20:21

    سلام .
    برای من قسمت وایرلس در استاتوس اصلن وجود نداره که ببینم کی به مودم وایرسم وصله میدونید چجوری باید فعالش کنم ؟

  • امیرحسین ارسال شده توسط امیرحسین دوشنبه, 31 خرداد 1395 ساعت 22:46

    اسم وای فایم رو چرا نمیتونم به فارسی تغییرش بدم؟؟؟؟

  • اصغر ارسال شده توسط اصغر چهارشنبه, 02 تیر 1395 ساعت 23:38

    مودم من دستگاه های رو که بهش وصل هستند رو نشون نمیده چیکار باید کنم تا ای پی های متصل رو نشون بده

  • Reza ارسال شده توسط Reza جمعه, 04 تیر 1395 ساعت 01:51

    سلام .
    خسته نباشید و مننونم از اطلاعات خوبتون.
    فقط میخواستم بدونم کسی رو که مسدود میکنیم میشه دوباره از حالت مسدودی خارجش کنیم ؟؟؟
    ممنون از شما .

  • حمیدرضا ارسال شده توسط حمیدرضا جمعه, 04 تیر 1395 ساعت 13:22

    سلام
    وای فای من به طور اتفاقی wps اش غیر فعال شده بود یکی تمام تنظیماتش رو عوض کرده یعنی نام کاربری و رمز عبور به تنظیمات وای فای عوض کرده چطور می تونم دوباره به حالت عادی بر گردونمش؟

  • صمد ارسال شده توسط صمد جمعه, 04 تیر 1395 ساعت 21:59

    سلام مشکل من اینه که کد مک گوشیم در status یه چیز و در منوی وای فای متفاوت است خواهشمندم جهت یکی کردن آن لطفا مرا راهنمایی کنید تا مشکل اتصال من به مودم مرتفع گردد ممنون

  • Farhad* ارسال شده توسط Farhad* چهارشنبه, 09 تیر 1395 ساعت 17:50

    خیلی زیبا توضیح دادید و حدود پنج نفر مسدود کردم طبق مراحلی که فرمودید

  • dariush ارسال شده توسط dariush پنج شنبه, 10 تیر 1395 ساعت 13:11

    سلام.خیلی ممنونم.بسیار عالی بود.
    دوستانی هم که میخوان فقط چنتا آی پی اجازه دسترسی داشته باشن.تو همون قسمت وارد کردن مک آدرس گزینه ی Deny رو به Allow تغییر بدید و مک آدرس هایی که میخواید وصل شن رو وارد کنید.بقیه دستگاه ها اجازه وصل شدن رو ندارن

  • رضا ارسال شده توسط رضا جمعه, 11 تیر 1395 ساعت 22:24

    سلام خدا خیرت بده خسته شدم اینقدر حجم خریدم همسایه های دزد استفاده کردن کلی هم رمز عجیب غریب گزاشتم ولی ماشالله به این نسل هکر یا به قول معروف دزد سرگردنه امروز

  • رادین ارسال شده توسط رادین دوشنبه, 14 تیر 1395 ساعت 02:16

    سلام ببخشید من میخاستم مودم خودم رو یعنی اسمش رو و رمزش رو پنهان کن هر جاکه میرم Broadcast SSID پیدا نمیشه مودم من قدیمی هستش و TP-LINK نیستس لطفا یه راهنمایی کنین ممنون میشم

  • اکبر ارسال شده توسط اکبر جمعه, 25 تیر 1395 ساعت 17:29

    ایا برا کسی ک رمز وای فای داره باید برای قطع ارتباط از این روش استفاده کرد یا نه؟؟

  • سمیرا ارسال شده توسط سمیرا شنبه, 26 تیر 1395 ساعت 09:42

    سلام خسته نباشید. نمیشه شماره تلفن ادمایی که وای فای رو هک میکنن رو به دست آورد؟

  • امیر ارسال شده توسط امیر سه شنبه, 29 تیر 1395 ساعت 12:03

    با درود خدمت شما دوست محترم...
    سپاس اززحمات جنابعا لی...
    بسیار مفید بود

  • مریم ارسال شده توسط مریم سه شنبه, 05 مرداد 1395 ساعت 22:34

    خدا خیرتون بده واقعا ممنونم

  • محمدرضا ارسال شده توسط محمدرضا یکشنبه, 17 مرداد 1395 ساعت 12:28

    ببخشید از کجا انتخاب کنیم که گوشی خودمان به اینترنت وصل شود؟
    در صورتی که وای فای مونو مخفی کرده ایم؟

  • amin ارسال شده توسط amin چهارشنبه, 20 مرداد 1395 ساعت 13:24

    فیلترش میکنم نمیره بیرون

  • محمود ارسال شده توسط محمود جمعه, 22 مرداد 1395 ساعت 10:58

    از راهنمایی های بسیار خوب و مفید شما سپاسگزارم . انشاالله همیشه موفق و تندرست باشید .
    مشخص كردن شركت سازنده از روي مك آدرس
    من نياز داشتم اين كار رو انجام بدم . به اين سايت رسيدم ، گفتم شايد به درد كسي بخوره :
    MAC Address Lookup - Find the Company that manufactured the network card

  • حسین ارسال شده توسط حسین یکشنبه, 24 مرداد 1395 ساعت 16:38

    دمت گرم داداش

  • سعید ارسال شده توسط سعید سه شنبه, 26 مرداد 1395 ساعت 22:40

    سلام ادمین گرامی
    واسه من تو قسمت Status گزینه ای به نام Wireless نداره!!
    مدل مودم هم tp-link هست!

  • mehraan ارسال شده توسط mehraan جمعه, 29 مرداد 1395 ساعت 17:25

    سلام
    میخواستم بدونم این راه ها فقط از راه کامپیوتر میشه انجام داد ؟؟
    یا که از گوشی هم میشه ؟

  • پارسا ارسال شده توسط پارسا یکشنبه, 07 شهریور 1395 ساعت 12:51

    واسه مودمD_Linkچیکار کنیم مازدیم اون آخرا که یوزر و پسورد و میخاد ما میزنیم ولی دوباره میگه یوز و پسوردو بزن چیکار کنم❔❓

  • سجاد ارسال شده توسط سجاد شنبه, 13 شهریور 1395 ساعت 22:05

    سلام.ممنون به خاطر آموزش خوبتون......ولی این روش فقط موقعی جواب مبده که کسی که در حال استفاده از وای فای هست میتونیم اونو بلاک کنیم ولی اگه در حال استفاده نباشه چیکار باید بکنیم؟

  • nima ارسال شده توسط nima دوشنبه, 15 شهریور 1395 ساعت 16:49

    سلام
    عالی بود.

  • حسن ارسال شده توسط حسن چهارشنبه, 17 شهریور 1395 ساعت 12:02

    من همین کار رو کردم اما الان بجز گوشیه خودم دستگاه دیگه ای بدون کابل به مودم وصل نمیشه در حالی که من ادرس مک همه گوشیا و... رو به مودم دادم نمیدونم چیکارش کنم

  • اسماعیلی ارسال شده توسط اسماعیلی چهارشنبه, 05 آبان 1395 ساعت 01:22

    سلام خسته نباشید
    ببخشید شدیدا به کمکتان نیاز دارم مشکلم اینه
    خواهرم در یک خانه تمام اطلاعات شخصیم را داره اومده منو هک کرده هرچی انجام میدم میبینه و شدیدا داره آزارم میده ما از یک وای فای مخابرات استفاده میکنیم
    اون ارشد مخابراته منم اطلاعاتی ندارم حتی تبلتمم هک کرده هرچی انتی ویروسم دارم بیخودیه حتی به ایمیلو جیمیلمم دست داره اصلا صفحم بازه هرکاری میکنم میفهمه داره رنجم میده هیچیم بلد نیستم دستمم به جایی بند نیست ادرس مکمم برداشته الان یادگرفتم چیکارش کنم خداخیرتون بده کمکم کنید

  • آریا ارسال شده توسط آریا سه شنبه, 11 آبان 1395 ساعت 00:18

    سلام خسته نباشید . ممنون از مطلبتون که بسیار مفید بود .بنده میخواستم از شما بپرسم که ایا راهی برای پیام دادن به صاحب وایفای هست یا خیر. ینی بر فرض شخص اولی وایفای شخص دومی را هک کرده این شخص اول که هک کرده چگونه میتونه به شخص دوم که صاحب وایفای هست پیام بده ایا در کل راهی هست ؟

  • بهاره ارسال شده توسط بهاره یکشنبه, 23 آبان 1395 ساعت 20:24

    سلام.ممنون بابت سایت و اطلاعات خوبتون....من میخوام مک آدرس خاصی رو بلاک کنم ولی متاسفانه با وجود خوندن مطلبتون و حتی راهنمایتون در مورد مودم d link باز هم نتونستم تو مودمم گزینه ی بستن مک خاص رو پیدا کنم ....لطف کنید راهنماییم کنید...سپاس

  • بهاره ارسال شده توسط بهاره یکشنبه, 23 آبان 1395 ساعت 21:11

    ممنون میشم اگر در مورد wps مقاله ای دارین و یا میتونید راهنمایی کنید که به چه صورته راهنمایی کنید و همچنین نحوه ی خاموش کردنش در مودم dsl 2740 u رو آموزش بدین...تشکر

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

استخدام